۵۴ درصد مشترکان آب خوش مصرف، حدود ۴۰ درصد پرمصرف و ۶ درصد بدمصرف هستند

حیدریان با بیان اینکه ۵۴ درصد مشترکان آب خوش مصرف، حدود ۴۰ درصد پرمصرف و ۶ درصد بدمصرف هستند، گفت: مشترکان خوش مصرف تا الگو، پرمصرف ۲ برابر الگو و بدمصرف بیش از ۲ برابر الگو مصرف می‌کنند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، شهرام حیدریان، مدیرکل اقتصاد و تعرفه آبفای کشور در برنامه میز اقتصاد در بررسی میزان آب و برق مصرفی کشور، تعرفه‌های آن‌ها و راهکار گذراندن تابستان بدون قطعی آب و خاموشی درباره اینکه چه تعداد از مشترکان آب پرمصرف هستند، گفت: هم اکنون ۵۴ درصد مشترکان آب خوش مصرف، حدود ۴۰ درصد پرمصرف و ۶ درصد بدمصرف هستند. مشترکان خوش مصرف تا الگو، پرمصرف ۲ برابر الگو و بدمصرف بیش از ۲ برابر الگو مصرف می‌کنند.

 

وی با بیان اینکه الگوی مصرف خانوار در کشور بین ۱۳ تا ۱۸ متر مکعب و به طور میانگین ۱۵ متر مکعب در نظر گرفته شده است، گفت: هر متر مکعب برابر با هزار شیشه آب معدنی یک لیتری است و هر خانوار در طول ماه، حدود ۱۵ هزار شیشه آب معدنی یک لیتری می‌تواند مصرف داشته باشد.

 

حیدریان با اشاره به اینکه مشترکان خانگی و اداری که بیش از ۲ برابر الگو آب مصرف می‌کنند، در ابتدا ۳ بار به آن‌ها پیامک داده می‌شود و چنانچه رعایت نکنند، اخطار کتبی می‌دهیم که در صورت عدم رعایت، طی ۵ روز پس از ارسال اخطار کتبی، در بازه زمانی ۵ تا ۶ ساعت، آب مصرفی آن‌ها قطع می‌شود، گفت: رصد ادامه پیدا می‌کند و اگر مصرف را اصلاح نکنند، مدت زمان قطعی روزانه آن‌ها را افزایش می‌دهیم.

 

مدیرکل اقتصاد و تعرفه آبفای کشور در این باره که آیا تعرفه آب نسبت به پارسال تغییر داشته است، گفت: از سال ۹۷ ساختار تعرفه‌ها برمبنای مشترکان خوش مصرف و بد مصرف طبقه بندی شد؛ اگر مشترکی الگوی مصرف را رعایت کند، تعرفه اش نسبت به پارسال تغییری نخواهد داشت، اما اگر یک متر‌مکعب هم از الگوی مصرف بالاتر بیاید، همان یک متر با تعرفه جدید محاسبه می‌شود و قیمت مصرف زیر الگو، ثابت است. مشترکان پر مصرف هم با تعرفه کاملا متفاوت نسبت به پارسال روبرو می‌شوند.

کد خبر 1188712

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha