رهایی ۸ محکوم به قصاص با رضایت اولیای دم/ ۶ هزار حکم جایگزین حبس در گلستان صادر شد

آسیابی با بیان اینکه از ابتدای سال تا کنون ۴ مورد رضایت قصاص در گلستان انجام شد، گفت: به مناسبت هفته قوه قضاییه نیز، ۴ محکوم به قصاص از سوی اولیای دم بخشیده شدند.

«حیدر آسیابی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: دادگستری استان گلستان در بخش عملکردی در ارزیابی معاونت راهبردی قوه قضاییه، رتبه 8 کشوری را در بین 31 استان کشور کسب کرده است.

 

رئیس کل دادگستری گلستان با اشاره به سازش در پرونده های احکام قصاص، افزود: در سال گذشته 21 مورد رضایت در پرونده های قصاص نفس داشته ایم.

 

وی با بیان اینکه از ابتدای سال تا کنون 4 مورد رضایت قصاص در استان انجام شد، گفت: به مناسبت هفته قوه قضاییه نیز، ۴ محکوم به  قصاص از سوی اولیای دم بخشیده شدند.

 

آسیابی در خصوص احکام جایگزین حبس در استان نیز افزود: از تیرماه سال گذشته تا کنون، حدود 6 هزار حکم جایگزین حبس در محاکم قضایی استان صادر و اجرا شده است.

 

وی ادامه داد: در حوزه امور اراضی و آزادسازی و رفع تصرف امور اراضی نیز، در یکسال گذشته، 298 مورد اجرای قلع و قمع با 16 هکتار اجرا شد.

 

آسیابی با بیان اینکه ساخت و سازهای غیرمجاز در زیارت به صفر رسیده است، گفت: دو دهه بود که کنترل این اقدام امکان پذیر نبود و بعد از 20 سال این مسئله مدیریت شده و از ساخت و ساز غیرمجاز در زیارت جلوگیری شده است.

 

وی دلایل ساخت و سازهای غیرمجاز را عدم توجه مسئولان اجرایی به ظرفیت های گردشگری روستای زیارت عنوان کرد و افزود: در یکسال گذشته، 313 هکتار جنگل و یک هزار و 104 هکتار مرتع  و 11 هکتار ساحل خلع ید شد.

 

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: جزو 5 استان کشور هستیم که بحث حدنگاری یا کاداست در آن انجام شده است.

 

وی با اشاره به تعطیلی کارخانجات استان، افزود: 468 مورد پرونده در خصوص کارخانجات استان مورد بررسی قرار گرفت که 295 مورد منتهی به حل مشکل شد.

 

آسیابی ادامه داد: با توجه به شعار سال، در ابتدای سال جلسه ای در پارک علم و فناوری استان درش هرلک صنعتی آق قلا برگزار و از 7 شرکت دانش بنیان بازدید شد.

 

وی گفت: از ابتدای سال تا کنون، از 52 شرکت دانش بنیان استان، 12 شرکت مورد بازدید مسئولان قضایی استان قرار گرفت.

 

 

 

کد خبر 1188715

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha