سالانه ۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون متر مکعب آب مصرف می‌شود

اکبری با بیان اینکه سالانه ۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون متر مکعب آب مصرف می‌شود، گفت: استان تهران ۱۸ درصد آب تولید شده یعنی رقمی معادل یک‌میلیارد و ۶۵۰ میلیون متر مکعب را به خود اختصاص می‌دهد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، محمدعلی اکبری، دبیر ستاد اطلاع رسانی مدیریت تقاضای برق وزارت نیرو در برنامه میز اقتصاد در بررسی میزان آب و برق مصرفی کشور، تعرفه‌های آن‌ها و راهکار گذراندن تابستان بدون قطعی آب و خاموشی با بیان اینکه در فصل گرم سال ساعات پیک مصرف ۱۲ تا ۱۸ و همچنین ۱۹ تا ۲۳ است، گفت: در این ساعات به افراد توصیه می‌شود از کاربرد وسایل پرمصرف غیرضرور پرهیز کنند.

 

وی ادامه داد: میزان مصرف بالای برق در فصل گرم سال، ابتدا شامل کولر و سپس یخچال و فریزر، روشنایی، صوتی و تصویری و سایر لوازم برقی است.

 

اکبری با بیان اینکه ۸۷ درصد برق در نیروگاه‌های حرارتی و ۱۳ درصد در نیروگاه‌های آبی و تجدید پذیر کشور تولید می‌شود، گفت: ۵۰ درصد برق تولید شده کشور را مشترکان خوش مصرف و ۵۰ درصد دیگر را مشترکان پرمصرف، استفاده می‌کنند. ۲۵ درصد مشترکان بدمصرف و ۵ درصد آن‌ها، بسیار پرمصرف هستند.

 

دبیر ستاد اطلاع رسانی مدیریت تقاضای برق وزارت نیرو  با بیان اینکه سال گذشته وضعیت ذخایر آب ۲۷.۳۰ میلیارد متر مکعب و امسال ۲۵.۹۳ میلیارد متر مکعب است که این امر کاهش ۵ درصدی ذخایر نسبت به مدت مشابه را نشان می‌دهد، گفت: سالانه ۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون متر مکعب آب مصرف می‌شود که استان تهران ۱۸ درصد آب تولید شده یعنی رقمی معادل یک‌میلیارد و ۶۵۰ میلیون متر مکعب را به خود اختصاص می‌دهد.

کد خبر 1188717

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha