دستگاههای فرهنگی نسبت به پژوهش و ترویج قرآن احساس مسئولیت کنند

حجت الاسلام رستمیان گفت: توجه بیشتر به تفسیر، پژوهش و ترویج قرآن رسالتی است که باید دستگاههای فرهنگی نسبت به این امور احساس مسئولیت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان ازسمنان، حجت الاسلام «محمدحسن رستمیان »در دیدار مسئول امور قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با بیان اینکه فرهنگ قرآن باید در زندگی مردم ترویج پیدا کندگفت: مقدمه عمل به قرآن قرائت و تفسیر آن است و باور داریم که توجه به قرآن می‌تواند جامعه را از آسیب های مختلف اجتماعی بازداشته و به سلامت روحی و روانی و معنوی اجتماع کمک کند.

 

امام جمعه دامغان خواستار نگاه ویژه به آیه هایی در قرآن کریم که بر احکام شرعی و عملی تاکید دارند شد و افزود: در قرآن کریم بیش از ۲۰۰ آیه در خصوص احکام شرعی و عملی وجود دارد.

 

وی اظهار داشت: در فعالیت ها برای اجرایی کردن  مفاد سند توسعه فعالیت های قرآنی استان سمنان، نگاه ویژه ای به این آیه ها باید صورت گیرد.

 

حجت الاسلام رستمیان بیان کرد: فعالیت های قرآنی در جامعه آرام بخش است و لازم است برنامه های قرآنی را در همه ایام سال داشته باشیم.

 

امام جمعه دامغان  ضمن قدردانی از تدوین و تصویب سند توسعه فعالیت های قرآنی استان سمنان توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: فعالیت در حوزه قران کریم بسیار گسترده است و توجه بیشتر به تفسیر، پژوهش و ترویج قرآن رسالتی است که باید دستگاههای فرهنگی نسبت به این امور احساس مسئولیت کنند.

 

وی با تأکید براینکه فعالیت های قرآنی بیش از پیش و پر رنگ تر در کنار فضاهای  فرهنگی و مذهبی برگزار شود ادامه داد: نهادینه شدن فرهنگ قرآنی در جامعه مستلزم کار فراوان و همت مضاعف همه دستگاه های فرهنگی، برنامه ریزی واستمرار در فعالیت ها است.

کد خبر 1188865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha