کارنامه درخشان سازمان تبلیغات اسلامی در حوزه مساجد، قرآن و اعزام مبلغان

حجت‌الاسلام روحانی گفت: تا به امروز ما شاهد کارنامه درخشانی از سازمان تبلیغات اسلامی در زمینه‌هایی مختلف از جمعه مساجد، قرآن ، منابر و اعزام مبلغان در فصلهای مهم تبلیغی بوده‌ایم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت‌الاسلام «تقی روحانی» امروز (پنج شنبه، ۲  تیر) در دیدار با جمعی از اعضای ستاد نماز جمعه و همکاران تبلیغات اسلامی که به مناسبت سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی به فرمان امام خمینی (ره) در اداره تبلیغات اسلامی شهرستان رودسر برگزار شد اظهار داشت: تشکیل جهاد سازندگی و کمیته امداد از یادگاری‌های ارزشمند امام راحل بود.
 
امام جمعه شهرستان رودسر تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی به فرمان امام راحل را با هدف خدمت به مردم در حوزه اقدامات فرهنگی و عقیدتی مورد اشاره قرار داد و اضافه کرد: مردم تنها به امورات اقتصادی نیاز ندارند و باید برای غذای روح جامعه نیز نهادی همچون سازمان تبلیغات اسلامی تشکیل می‌شد.
 
روحانی با تاکید بر اینکه اسلام ایمان را زیربنای جامعه می‌داند و همه جا پول و ثروت حلال مشکلات نیست تصریح کرد: از آنجا که پرچمدار این سازمان روحانیت است و روحانیت لباس پیامبر اکرم (ص) را بر تن دارند امام خمینی خواستند با این تصمیم خود توجه جامعه را به سمت و سوی مشکلات فرهنگی سوق دهد تا با اقدامات سازمان تبلیغات اسلامی جامعه از حیث فرهنگ دینی فقیر نشود.
 
امام جمعه شهرستان رودسر ابراز داشت: از زمانی که سازمان مقدس تبلیغات اسلامی تأسیس شد تا به امروز ما شاهد کارنامه درخشانی از این نهاد مقدس و انقلابی در زمینه‌هایی مختلف از جمعه مساجد، قرآن ، منابر و اعزام مبلغان در فصلهای مهم تبلیغی هستیم. 
 
روحانی با بیان اینکه روح امام خمینی( رحمت‌الله علیه) از سازمان تبلیغات اسلامی خشنود است افزود: واقعا نیروهای این مجموعه با کمترین امکانات و بودجه و بعضا با هیچ نوع منابعی توانستند تبلیغات اسلامی را مدیریت نمایند.
 
وی اضافه کرد: در دوره چند ساله دولت اصلاحات، سازمان تبلیغات اسلامی بدترین سال‌ها را سپری کرد و حمایت مالی از این سازمان انجام نشد و دیدیم که چگونه گرفتاریهای زیادی برای این سازمان به وجود آوردند که ضربه‌ها و آسیبهای آن به زودی قابل جبران نیست.
 
امام جمعه شهرستان رودسر با تاکید بر اینکه انبیاء الهی و اهل بیت (علیهم السلام) هم حامی نداشتند و با دست خالی به تبلیغ دین خدا پرداختند و موفق شدند اظهار داشت: مبلغان ما با تبلیغ و کارهای فرهنگی خود بزرگترین خدمت را به دین خدا و رسالت انبیاء الهی انجام میدهند.
 
*تاسیس کانون مداحان نوجوان و رواج دادن قرآن کریم در کتابخانه‌ها
حجت‌الاسلام «حسین عزیزی» هم در این دیدار مطالبی را بیان داشت و ضمن تبریک به مناسبت تشکیل سازمان تبلیغات اسلامی و هفته اطلاع‌رسانی دینی اذعان کرد: از امام جمعه شهرستان رودسر تشکر و قدردانی میکنم که همواره یار و یاور مبلغان دین، متدینان و سازمان تبلیغات اسلامی هستند.   
 
رئیس اداره تبلیغات اسلامی رودسر رسالت تبلیغات اسلامی را بسیار سنگین خواند و با بیان اینکه این نهاد وظیفه پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی را در حوزه تبلیغ برعهده دارد افزود:‌ اداره تبلیغات اسلامی شهرستان یک تنه در کنار سایر ادارات در حال تبلیغ دین مبین اسلام و اقدامات اجتماعی است.
 
وی از تاسیس کانون مداحان نوجوان خبر داد و گفت: خدا را شاکریم و امورات تبلیغی هم به خوبی به پیش می‌رود و هیئت‌های مذهبی هم در حال پالایش هستند تا آنچه که ماحصل باقی میماند روی آنها به شکل هدفمند برنامه‌ریزی انجام دهیم.
 
وی رواج دادن قرآن کریم در کتابخانه‌ها را از دیگر اقدامات اداره تبلیغات اسلامی رودسر اعلام و خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم آنچه که هدف نظام، انقلاب و مقام معظم رهبری است را بتوانیم تحقق بخشیده و برای جامعه مفید واقع شویم.
 
 
کد خبر 1188927

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha