امروز حرکت به سوی قوه قضائیه تراز انقلاب اسلامی ضرورتی اجتناب ناپذیر است

حجت الاسلام رضا احمدی نیک گفت: دستگاه قضا در اسلام بسیار جایگاه مهمی است و قضاوت در اسلام منصبی از مناصب حکومتی است بنابراین امروز حرکت به سوی قوه قضائیه تراز انقلاب اسلامی ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز ۳ تیر ماه حجت الاسلام «رضا احمدی نیک» در خطبه های نماز جمعه قلعه گنج، ضمن تبریک هفته قوه قضائیه و تشکر از دستگاه قضایی شهرستان، گفت: نگاه اسلام به نهاد خانواده نگاه بسیار مقدسی است و خانواده نخستین نهاد اجتماعی است که شخصیت فرزندان در آن شکل می گیرد.

 

امام جمعه قلعه گنج افزود: پیامبر (ص) فرمودند؛ در اسلام بنایی زیباتر و با ارزش تر از بنای ازدواج نیست تاکید اسلام در درجه نخست در مسئله تشکیل خانواده، آرامش است.

 

وی با اشاره به فرمایشات رهبر حکیم و فرزانه در دیدار با دست اندرکاران کنگره شهدای جامعه عشایری کشور، خاطرنشان کرد: محور اول برگزاری کنگره شهدای عشایری فرصتی مناسب برای توجه و آشنایی مردم با عشایر است چرا که به تعبیر امام راحل عشایر ذخایر کشور هستند.

 

حجت الاسلام احمدی نیک بیان کرد: عشایر ایران در همه ادوار مقاطع و برهه های حساس کشور، ثابت کردند که جز وفادار ترین قشرهای ملت هستند.

 

خطیب جمعه قلعه گنج تاکید کرد: محور دوم محوریت عامل دین در پیشرفت است چرا که عامل اصلی وحدت پیشرفت و از خود گذشتگی مردم از جمله عشایر عامل دین می باشد و شهیدان مظهر زیبا و باشکوه ایمان دینی هستند.

 

وی تصریح کرد: محور سوم مسئله امید آفرینی در کشور است، امروز یکی از مولفه های اصلی جنگ نرم علیه ملت تضعیف ایمان دینی، امید و خوش‌بینی به آینده کشور است.

 

حجت الاسلام احمدی نیک یکی از مهمترین درس های  شهیدان را درس امید دانست و ادامه داد: هفته قوه قضائیه فرصت مغتنمی است تا به اصول و شاخص های قوه قضاییه انقلاب اسلامی پرداخته شود و فاصله بین وضعیت موجود و شرایط مطلوب بررسی و تبیین شود.

 

امام جمعه قلعه گنج اظهار کرد: دستگاه قضا در اسلام بسیار جایگاه مهمی است و قضاوت در اسلام منصبی از مناصب حکومتی است بنابراین امروز ضرورت حرکت به سوی قوه قضاییه تراز انقلاب اسلامی اجتناب ناپذیر است.

 

وی عنوان کرد: تحقق عدالت معیار اصلی کار دستگاه قضایی نظام جمهوری اسلامی ایران است و قضائیه توانسته رسالت خود را در حیطه های مختلف انجام دهد اما با این حال فاصله رسیدن قوه قضاییه مطلوب به زیاد است.

 

حجت الاسلام احمدی نیک در خاتمه ضمن تشکر از رییس سابق اداره آموزش و پرورش و آرزوی موفقیت برای رییس جدید این اداره، گفت: انتظار می رود از همه ظرفیت های نخبگان و پیشکسوتان شهرستان در عرصه تعلیم و تربیت استفاده شود و برای ارتقا، رشد و اعتلای آموزش و پرورش تلاش کرد.

کد خبر 1189056

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha