عده ای به جای کمک در شرایط کنونی، خود گرانفروشی می کنند/ برخورد با متخلفان و قانون شکنان، مطالبه رهبری از دستگاه قضا است

امام جمعه کرمان با برشمردن مطالبات مقام معظم رهبری از دستگاه قضا و با اشاره به گرانی های بازار گفت: عده ای به جای کمک در این شرایط، خودشان گرانفروشی می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی، جمعه(3 تیر) در خطبه های نمازجمعه بار دیگر ارزش و جایگاه عمل صالح در متون معارفی را مورد بحث و بررسی قرار داد و گفت: دقیق ترین رسیدگی به اعمال انسان در قیامت بر اساس اعمالی است که در دنیا انجام می دهد لذا باید مراقب رفتار و گفتار و نیات خود باشیم.

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان در خصوص چگونگی انعکاس اعمال در قیامت به بیان دیدگاه های مختلف در این باره پرداخت و افزود: یکی اینکه مطابق همین اعمال دنیوی پاداش و مجازات دیده شده است.

 

 

وی ادامه داد: گروهی دیگر معتقدند کیفرها و پاداش ها مخلوق نفس و روح ما است زیرا هر عملی در روح و نفس ما تأثیر می گذارد و این تأثیر همراه ما است و روح انسان متناسب با عمل او شکل می گیرد.

 

 

امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه دیدگاه سوم این است در درون هر عمل حقیقتی نهفته است که بروز و ظهور آن در قیامت است؛ اظهار کرد: این دیدگاه با گزاره های دینی هماهنگی بیشتری دارد و با علم امروز نیز همخوانی بیشتری دارد زیرا بحثی در علوم روز است به عنوان تبدیل ماده به انرژی و بقای آن؛ یعنی حقیقت عمل برای همیشه می ماند و خود را در قیامت نشان می دهد.

 

وی در خطبه دوم سالروز شهادت امام جوادعلیه السلام را تسلیت گفت و سپس با اشاره به سالروز سوء قصد به مقام معظم رهبری در سال 60 تصریح کرد: خداوند این سوء قصد را ناکام گذاشت و باید به خاطر وجود ایشان شکرگزار خداوند بود.

 

 

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی با بیان اینکه شخصیت های منصف جهان عباراتی در مورد ایشان به کار بردند که مایه فخر است از جمله اینکه « با هوش و درایتی که او دارد هیچ خطری متوجه ایران نمی شود» گفت: دشمنان نیز صحبت هایی دارند از جمله آمریکایی ها می گویند فتنه هایی که مهمترین ذهن ها با صرف بودجه ها کشیدند، رهبری ایران با یک سخنرانی یک ساعته می تواند آن را خنثی کند و یا اسرائیلی ها می گویند خیلی وقت است که رهبری ایران رهبر منطقه و مسلمین جهان اسلام است.

 

 

وی در ادامه با اشاره به سالروز انفجار دفتر حزب جمهوری و شهادت شهید بهشتی و 72 تن از یارانش که هر یک شخصیت های برجسته ای هستند؛ به مناسبت هفته قوه قضائیه بیان کرد: قضاوت در اسلام مبنای حکومت است و در باب های مختلف فقه مستقیم و غیرمستقیم مورد بحث قرار گرفته است.

 

 

امام جمعه کرمان با بیان اینکه جایگاه در نگاه دینی آنقدر رفیع است که ریاست و مسئولیت این امر بر عهده فقیه جامع الشرایط است؛ تصریح کرد: قاضی وقتی در محکمه قرار می گیرد موظف به اجرای حدود الهی است و لازمه این مأموریت تشخیص بالا، درک و فهم مقرارت و قوانین دینی و تطبیق فروع و مصادیق بر اصول است و به همین دلیل منصب قضاوت اصالتاٌ از آن مجتهد است.

 

 

وی در ادامه به مطالبات رهبری از دستگاه قضا اشاره کرد و با بیان این نکته که این مطالبات هم در سخنرانی ها و هم در حکم انتصاب ریاست قوه قضائیه به صراحت آمده است؛ حضور مدیران جهادی و کارآمد و فاضل، توجه به خدمات پاکان و حفظ عزت و منزلت آنان در عین حال برخورد قاطع با متخلفان و قانون شکنان، ارتباط با مردم و حضور در میان آنان و رسیدگی به تظلمات، تعدیات، شکایات و حل و فصا دعاوی و رفع خصومت ها بخش دیگری از مطالبات ایشان از دستگاه قضا است.

 

 

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی خدمات فراوان کادر قضایی از جمله آن قاضی که در سخت ترین شرایط همت او بر اجرای حدود الهی است را مورد توجه قرار داد و تأکید کرد: جا دارد دست این قاضی را ببوسیم.

 

 

وی ادامه داد: از رییس کل دادگستری استان کرمان درخواست دارم در امور مختلف عملکردشان را مثل همین هفته به گوش مردم برسانند تا مردم در جریان امر قرار بگیرند زیرا زحمات و اخلاص این دستگاه کم نیست.

 

 

نماینده ولی فقیه در استان کرمان به مبارزه با گران فروشی اشاره کرد و با ابراز تأسف از این موضوع که آنهایی که در این شرایط باید کمک کنند اما گرانفروشی می کنند، تأکید کرد: برخورد با متخلفان به سمع ونظر مردم رسانده شود و هم دولت و هم دستگاه قضا کمک کنند با گرانی ها مبارزه شود.

 

 

وی در بخش پایانی سخنانش با بیان اینکه امروز مواد مخدر بعضی ها را به کام خود فرو برده؛ در تذکر به نسل جوان گفت: قدر خود و جوانی را بدانید؛ لغزش در این موضع یک عمر آدمی را گرفتار و لذت جوانی را از بین می برد و تا آخر دچار است مگر اینکه همت والایی باشد والا گرفتار است.

 

 

امام جمعه کرمان افزود: کسانی که در شبکه توزیع موادمخدر کار می کنند تخلف بزرگی ضمن اینکه است؛ گناه نابخشودنی است و این راه درستی برای پول درآوردن نیست که همنوع خود را دچار مشکل می کنند؛ لذا باید دست بردارند و به فکر قیامت و خدا باشند.

کد خبر 1189069

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha