رونق تبادل با کشورهای همسایه از اقدامات مثبت دولت سیزدهم است

حجت الاسلام کاظم صادقی گفت: از اقدامات مثبت این دولت علاوه بر لغو و خنثی سازی تحریم ها، حمایت از تولید داخلی و همچنین رونق تبادل با کشورهای های همسایه و شرقی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز ۳ تیر ماه حجت الاسلام «کاظم صادقی» در خطبه های نماز جمعه زهکلوت، ضمن سفارش به تقوای الهی و تسلیت شهادت امام جواد (ع)، گفت: یکی از ارزش های اسلامی که می‌تواند در زندگی ما راه گشا باشد، صبر و بردباری در زندگی است.

 

امام جمعه زهکلوت بیان کرد: امام جواد (ع) در مصائب و گرفتاری های روزگار با اتکا به خداوند متعال بسیار شکیبا و بردبار بودند، آن حضرت صبر بر مصائب را از بهترین صفات نیک مردان قلمداد می‌کردند.

 

وی با اشاره به این که زندگی همواره همراه با مشکلات است و امکان ندارد از مشکلات مبرا باشد، افزود: طبیعت دنيا این است که‌ آمیخته با سختی باشد اگر صبر نباشد قطعا در زندگی شکست خواهد خورد.

 

حجت الاسلام صادقی به دیدار اخیر مقام معظم رهبری با دست اندرکاران کنگره بزرگداشت شهدای جامعه عشایری کشور اشاره کرد و یادآور شد: رهبری سه محور کلی را مطرح کردند که معرف جامعه عشایری و محوریت دین در پیشرفت کشور هستند.

 

خطیب جمعه زهکلوت امید و امیدواری را عامل پیشرفت جامعه دانست و خاطرنشان کرد: ایستادگی در مقابل دشمن و فداکاری در دوران انقلاب و دفاع مقدس از جلوه های وفاداری جامعه عشایری است.

 

وی تصریح کرد: جامعه عشایری نیازمند امور و تولیدات فرهنگی است و در کنار همه اینها شناسایی و رفع مشکلات عشایر به ویژه برنامه ریزی و اقدام برای حل مسائل فرهنگی وظیفه همه مسئولان ذی ربط است.

 

حجت‌الاسلام صادقی با اشاره به در پیش بودن موسم حج عنوان کرد: حج فرصت بی نظیر برای افشای جنایت ها علیه مسلمانان است و نقش نیرومند وحدت بخشی را در اسلام ایفا می‌کند.

 

امام جمعه زهکلوت اضافه کرد: این فریضه الهی مسلمانان را از نژاد ها و ملیت های مختلف به اجتماع در این همایش دینی جلب می‌کند تا موجبات تقویت انسجام مسلمانان، باز آموزی فرهنگ دینی و پایبندی به احکام دینی را فراهم آورد.

 

وی تاکید کرد: حج یکی از فرصت‌های ویژه پیش روی جمهوری اسلامی ایران برای برجسته کردن جنایت های صهیونیست ها است.

 

حجت الاسلام کاظمی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید شهید بهشتی و هفته قوه قضائیه، ابراز کرد: با توجه به ضرورت حرکت به سوی قوه‌ قضائيه تراز انقلاب اسلامی، این نهاد از ابتدای پیروزی انقلاب تا به امروز در زمینه پیاده کردن آرمان‌های انقلاب و فرامین امامین انقلاب مسیر خود را تضمین کرده و در این چارچوب حرکت می کند.

 

خطیب جمعه زهکلوت عملکرد دولت در دیپلماسی اقتصادی را مطلوب ارزیابی کرد و خاطرنشان کرد:


در هفته های اخیر شاهد سفرهای مکرر مقامات ایرانی به کشورهای همسایه شرقی و همچنين سفرهای متقابل آنها به ایران بودیم این اتفاق مهمی است که ما را با برخی واقعیت هایی که دشمن در حال انکار آن است آشنا می کند.

 

وی بیان کرد: از اقدامات مثبت این دولت علاوه بر لغو و خنثی سازی تحریم ها، حمایت از تولید داخلی و همچنین رونق تبادل با کشورهای های همسایه و شرقی است.

 

حجت الاسلام صادقی به جراحی اقتصادی دولت اشاره کرد و گفت: متاسفانه در بازار جازموریان شاهد تفاوت قیمت برخی از کالا ها هستیم یک روز پمپ بنزین و یک روزی نانوایی ها بسته است.

 

امام جمعه زهکلوت تصریح کرد: شهر زهکلوت نیاز به یک مجمع صنفی دارد تا زمانی که این مشکل حل نشود مشکلات کماکان ادامه دار خواهد بود.

 

وی به حواشی اخیر شهرداری جازموریان اشاره کرد و یادآور شد: شورای شهر اقداماتی جهادی و مخلصانه انجام داد اما این حواشی اخیر در واقعیت منصفانه نیست.

 

حجت الاسلام کاظمی ابراز کرد: از شهردار می خواهیم تا زمان دریافت بودجه به صورت جهادی در خدمت شهر باشند این که شورای شهر را تحت فشار قرار دهند منصفانه نیست.

 

خطیب جمعه زهکلوت در خاتمه عنوان کرد: زمان تصویب بودجه است کار خود را ادامه دهید تا پروژه ها به اتمام برسند..

کد خبر 1189082

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha