سهم بسیار ناچیز ایران در تولید ناخالص ملی در حوزه گردشگری

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان گفت: سهم ایران در تولید ناخالص ملی در حوزه گردشگری بسیار ناچیز و حدود یک درصد است، در حالی که در حوزه پتانسیل‌های گردشگری جزء ۱۰ کشور برتر دنیا هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شمال استان اصفهان، دکتر احمد دانائی نیا در چهارمین کرسی علمی ترویجی با عنوان آسیب شناسی رقابت پذیری مقصد گردشگری منطقه کاشان با مطالعه موردی منطقه مرنجاب گفت: سهم ایران در تولید ناخالص ملی در حوزه گردشگری بسیار ناچیز و حدود یک درصد است، در حالی که در حوزه پتانسیل‌های گردشگری  جزء ۱۰ کشور برتر دنیا هستیم.

 

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان و عضو هیات علمی دانشگاه کاشان افزود: این موضوع بایستی توسط کارشناسان حوزه گردشگری مورد آسیب شناسی قرار گیرد و راه برون رفت از آن شناسایی شود.

 

دانایی نیا با بیان اینکه رقابت پذیری در مباحث گردشگری و گردش‌پذیری باید روی چهار محور مورد بحث و بررسی قرار گیرد، گفت: منطقه و کشوری که می خواهد در حوزه گردشگری ورود پیدا کند در مرحله نخست باید بداند که به لحاظ توانمندسازی در زمینه بسترهای محیطی در چه موقعیتی قرار دارد.

 

رئیس میراث فرهنگی کاشان، اجرای سیاست‌های گردشگری را مهم دانست و افزود: در حوزه سیاست‌های گردشگری برای منطقه کاشان تعریف جامع و مشخصی نداریم و تعارض منافع در این موضوع وجود دارد.


وی شناسایی جاذبه های میراث روستایی را مورد تاکید قرار داد و اظهارکرد: زیرساخت های بالقوه در مطقه کاشان فراوان است اما به فعل رساندن این زیرساخت ها چالش اساسی است که باید مورد توجه قرار گیرد.


دکتر دانایی با بیان اینکه گردشگری موجب صلح جهانی و عامل تفاهم و وحدت ملت ها می شود، مدیریت منابع در حوزه گردشگری را لازم دانست و خاطر نشان کرد: یکی از ظرفیت‌های عظیم مدیریت منابع انسانی است که باید روی این منابع سرمایه گذاری کرد.

 

چهارمین کرسی علمی ترویجی با عنوان آسیب شناسی رقابت پذیری مقصد گردشگری منطقه کاشان با مطالعه موردی منطقه مرنجاب به صورت حضوری و برخط در سالن سردار شهید سلیمانی دانشگاه کاشان برگزار شد./

کد خبر 1189128

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha