مناسک حج، عظمت اسلام را به عالم نشان می دهد/اخلال در اقتصاد؛ محاربه با نظام است

امام جمعه موقت آران و بیدگل گفت: مناسک حج در اسلام بسیار سفارش شده است و حضور میلیون ها مسلمان در این مناسک عظمت دین اسلام را به همه عالم نشان می دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از آران و بیدگل، حجت الاسلام علی ناصریان در خطبه های این هفته نماز سیاسی عبادی جمعه آران و بیدگل گفت: مناسک حج در اسلام بسیار سفارش شده است و حضور میلیون ها مسلمان در این مناسک عظمت دین اسلام را به همه عالم نشان می دهد.

 

امام جمعه موقت آران و بیدگل با اشاره به تعبير حضرت اميرالمؤمنين علي (ع) در مورد حج گفت: ايشان در آخرين وصيت خود در بستر شهادت مي فرمايد «...  اللَّهَ اللَّهَ فِي بَيْتِ رَبِّكُمْ لَا تُخَلُّوهُ مَا بَقِيتُمْ فَإِنَّهُ إِنْ تُرِكَ لَمْ تُنَاظَرُوا ... » خدا را خدا را در مورد خانه پروردگارتان؛ تا آن هنگام كه زنده هستيد آن را خالى نگذاريد، كه اگر خالى گذارده شود مهلت داده نمي شويد و بلاى الهى شما را فرا مي گيرد.» چنين تعبيري بیانگر اهميت و جايگاه برجسته اين فريضه الهي است.

 

حجت الاسلام ناصریان ادامه داد: در سال های اخیر هجمه های زیادی نسبت به شرکت در مناسک حج و هزینه کردن آن در سایر امور همچون فقرا هست که بر خلاف وصیت و سیره امیرالمومنین و سایر ائمه اطهار(ع) است.

 

این استاد حوزه ادامه داد: سفر حج همچون نماز واجب است و اسراری که در این سفر هست انسان را می سازد و اگر انسان روح حج را درک کند قطعا در سایر موارد بی تفاوت نخواهد نشست و دستگیری از مستمندان را بیش از پیش خواهد داشت.

 

امام جمعه موقت آران و بیدگل  در بخش دیگری از سخنانش به هفته قوه قضائیه اشاره کرد و گفت: اخلال در اقتصاد و اختلاص بویژه در دوره جنگ اقتصادی دشمن، محاربه با نظام  جمهوری اسلامی است و قوه قضائیه باید با اشد مجازات با اخلال گران اقتصادی برخورد کند.

 

حجت الاسلام ناصریان در بخش پایانی سخنانش خطاب به دولت گفت: از دولت مردان توقع داریم گرانی ها و مشکلات اقتصادی اخیر را مورد توجه بیشتر قرار دهند گرچه می دانیم مشکلاتِ ناشی از تحریم، زیاد است ولی زیبنده جمهوری اسلامی نیست مردم بعد از سال ها حضور موثر پای کار نظام، تحت مسائل و مشکلات اقتصادی و در مشقت و سختی قرار داشته باشند.

کد خبر 1189139

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha