اعضای فراکسیون زنان و خانواد مجلس از پارک علم و فناوری استان ایلام بازدید کردند

اعضای فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی از پارک علم و فناوری استان ایلام بازدید کردند و در نشستی با حضور مدیران شرکت های فعال در این پارک، در جریان مطالبات و مشکلات آنها قرار گرفتند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، مدیران شرکت‌های دانش‌بنیان مشکلات و مسائل خود را مطرح و بیان کردند سرمایه وزارت علوم برای حمایت قابل توجه نیست و همچنین در سالی که به نام تولید دانش‌بنیان نامگذاری شده باید از شرکت‌ها حمایت شود و نباید در مسیر آنها سنگ‌اندازی کرد. 

 

همچنین در این نشست بر ضرورت راه‌اندازی نمایشگاهی برای عرضه محصولات تأکید شد و از نمایندگان مجلس خواستار توجه به مشارکت صنایع بزرگ، تخصیص منابع توافق شده و استفاده از ظرفیت شرکت‌های توانمند استان شدند. 

مهدی خالقی مدیرکل امور مجلس و ذی نفعان  صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری در این نشست گفت: ما در صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری به ۹۵ درصد شرکت های دانش بنیان استان ایلام خدمات تسهیلات، ضمانتنامه و توانمندسازی و سرمایه گذاری ارائه کرده ایم همچنین با هدف تقویت صندوق پژوهش و فناوری استان،  تسهیلات متعددی به صندوق استان ارائه و تخصیص داده است و ضمانتنامه این صندوق ها در دستگاه های اجرایی و بانک ها طبق قانون جهش تولید دانش بنیان، پذیرفته شده است.

 

وی تصریح کرد: از  مجموع شرکت های دانش بنیان استان ۴۵ درصد مدیران ارشد این شرکت ها بانوان، فعال هستند.

 

خالقی یادآور شد: مجلس طی 22 ماه و با تلاش فراوان قانون جهش تولید دانش بنیان را تصویب کرد و قانون مترقی و عالی است و در این قانون مطالبات شرکت‌ها جزو اولویت پرداخت و قراردادهای صندوق نوآوری لازم‌الاجرا  بوده و برای نخستین بار است که در زمان تشکیل کارگاه قانونگذار اجازه واگذاری زمین را داده و شرکت‌های دانش‌بنیان مانند شرکت‌های حقوقی، فنی و مهندسی در ساختمان‌ها دفتر بگیرند. 

 

 پس از بحث و گفت‌وگوهای صورت گرفته رئیس و سخنگوی فراکسیون زنان مجلس از آنها خواستند مباحثی که مطرح کردند را به صورت مکتوب ارائه کنند تا برای رفع مشکلات آنها تلاش شود

کد خبر 1189158

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha