با دارندگان سلاح و مهمات غیرمجاز در اندیمشک برخورد شدید و قاطع می‌شود

صحرایی گفت: در آینده‌ای نزدیک در اندیمشک با اجرای طرح‌های پاکسازی و ضربتی و بازرسی‌های شدید به وسیله مأموران انتظامی و امنیتی و با قوه قهریه، ضمن توقیف سلاح و مهمات غیرمجاز، با خاطیان برخورد شدید، قانونی و قاطع صورت می‌گیرد.

«کریم صحرایی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اندیمشک، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی و ۷۲ تن از یارانش، هفته قوه قضائیه را به همه تلاشگران این عرصه تبریک گفت و اظهار کرد: شهید بهشتی فردی مدیر، مدبر، متقی، دارای بینش انقلابی و اسلامی، مردم‌دار، مجاهد، مبارز، بااخلاق و صبور بود.

 

دادستان اندیمشک با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب فرمودند شهید بهشتی شخصی معتقد و متعهد بود افزود: این شهید گرانقدر معتقد به دین مبین اسلام بود و از تظاهر و ریاکاری پرهیز می‌کرد.

 

وی با اشاره به بیانات امام خمینی (ره) در رابطه با مظلومیت شهید بهشتی در کشور اذعان کرد: برخی افراد افکار، اندیشه‌ها، راه و مکتب شهید بهشتی را بر خلاف مصالح و منافع خود می‌دانستند و پیش از ترور این شهید والامقام، ایشان را ترور شخصیتی کردند و انواع تهمت‌ها را زدند.

 

صحرایی به بیان بخشی از آسیب‌ها و ناهنجاری‌های موجود در حوزه قضائی شهرستان اندیمشک پرداخت و تصریح کرد: مهم‌ترین ناهنجاری موجود در اندیمشک، وجود سلاح و مهمات غیرمجاز در دست عده‌ای از مردم است که استفاده‌های فراوان و نامتعارفی می‌کنند و به عنوان منشأ بسیاری از مشکلات و ناهنجاری‌ها و جرائم محسوب می‌شود.

 

وی عنوان کرد: آستانه تحمل و ظرفیت مردم در برخی مناطق بسیار کاهش یافته و با کوچک‌ترین تنش، دست به اسلحه می‌برند و خسارات و لطمات زیادی را به بدنه جامعه وارد می‌کنند.

 

دادستان اندیمشک بیان کرد: آگاهی‌بخشی و فرهنگسازی در سطح جامعه از حیث تبعات و آثار مخرب حمل و نگهداری سلاح و مهمات ضرورت دارد چرا که در قوانین، مجازات‌ها و حبس‌های بسیار سنگینی برای حمل و نگهداری سلاح و مهمات غیرمجاز در نظر گرفته شده است.

 

وی ادامه داد: مراجعه امنیتی و انتظامی اندیمشک باید زمینه ورود و خروج سلاح و مهمات را تحت کنترل قرار دهند و بازرسی‌ها و دستور تفتیش از اماکن و محله‌هایی که سلاح و مهمات غیرمجاز در آنها نگهداری می‌شود، صورت گیرد.

 

صحرایی با اشاره به اینکه با ایجاد ایست و بازرسی‌های سیار در سطح شهرستان اندیمشک می‌توانیم از این مشکل رهایی پیدا کنیم اضافه کرد: ایست و بازرسی پل‌زال _ اندیمشک که در گذشته وجود داشته اما متأسفانه اکنون معلوم نیست به چه علت جمع شده و به همین علت، ورود و خروج سلاح و مهمات و قاچاق مواد مخدر گسترش یافته است.

 

وی با بیان اينکه اگر ایست و بازرسی پل‌زال _ اندیمشک احیا شود، شاهد کنترل و کاهش چشمگیر جرائم در کل حوزه‌های قضایی استان خوزستان خواهیم بود ابراز کرد: بزرگان و معتمدان نقش بسیار زیادی در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارند که ما در این راستا نیازمند همکاری و همراهی آنها هستیم.

 

دادستان اندیمشک با اشاره به اینکه انتظار می‌رود کسانی که سلاح و مهمات غیرمجاز دارند، آنها را به مراجع امنیتی و انتظامی تحویل دهند تا مشمول تخفیفات قانونی شوند خاطر نشان کرد: در آینده‌ای نزدیک با اجرای طرح‌های پاکسازی و ضربتی و بازرسی‌های شدید به وسیله مأموران انتظامی و امنیتی و با قوه قهریه، ضمن توقیف سلاح و مهمات غیرمجاز، با خاطیان برخورد شدید، قانونی و قاطع صورت می‌گیرد.

 

کد خبر 1189242

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha