مجلس آماده همراهی دولت در طرح سرشماری اتباع افغانستانی/لزوم تشکیل سازمان مهاجرین

مالکی بر طرح سرشماری اتباع افغانستانی گفت: جلسه‌ای با وزیر خارجه داشتیم و بر اهمیت این موضوع اشاره شد. نخبگان سیاسی، اقتصادی و حتی نظامیان در کشورمان خیلی زیاد هستند و مجلس آمادگی کمک و همراهی در این مسیر را دارد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، فداحسین مالکی، رئیس فراکسیون مرزنشینان مجلس شب گذشته (جمعه ۳ تیر) در برنامه گفتگوی ویژه خبری درباره چگونگی روند نظارتی مجلس شورای اسلامی بر طرح سرشماری اتباع افغانستانی گفت:  جلسه‌ای با وزیر خارجه داشتیم و بر اهمیت این موضوع اشاره شد. نخبگان سیاسی، اقتصادی و حتی نظامیان در کشورمان خیلی زیاد هستند و مجلس آمادگی کمک و همراهی در این مسیر را دارد.

 

وی با بیان اینکه ممکن است در این روند اشکالاتی وجود داشته باشد، گفت: بهتر این بود که از قبل آمادگی بیشتری برای اجرای این مسیر ایجاد می شد اما با این وجود اقداماتی انجام شده است و البته معایبی نیز وجود دارد که با آسیب شناسی آنها می توان شاهد اجرای بهتر این طرح بود.

 

مالکی با بیان اینکه کشور ما کشور مهاجرپذیری است، گفت: ما اتباع افغانستانی، پاکستانی و عراقی داریم چون شرایط کشور ما به گونه‌ای است که حداقل با ۱۵ کشور دنیا ما مرز داریم یعنی جزو سه کشور برتر دنیا جمهوری اسلامی ایران، چین و روسیه که به هر حال مرز‌های گسترده‌ای داریم از این بابت نیاز است که همه کار‌هایی که به صورت پراکنده یا دستگاهی بوده در قالب یک سازمان انجام بشود چندی قبل هم که ما مناسبت خدمت رئیس جمهور بودیم و این مسأله را بحث کردیم که نظرشان به چه صورت است و تأکید داشتند که شما هم در مجلس فعال باشید که این در یک، دو تا از کمیسیون‌های مجلس از جمله در آینده نزدیک در دستور کار کمیسیون امنیت ملی ما قرار خواهیم داد. در کمیسیون قضایی هم این موضوع مطرح است.

 

رئیس فراکسیون مرزنشینان مجلس شورای اسلامی بر لزوم تشکیل سازمان مهاجرین گفت: رییس جمهور، وزیر خارجه و نمایندگان مجلس در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی بر تشکیل این سازمان نظر واحدی دارند و به نظر می رسد این سازمان باید از یک قدرت بیشتر برخوردار باشد تا بتواند مشکلات را حل کند.

 

کد خبر 1189277

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha