۹۵ درصد غلات به صورت مکانیزه برداشت می شود

مسئول واحد تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی شیروان با اشاره به وضعیت برداشت غلات شهرستان گفت: ۹۵ درصد محصول به صورت مکانیزه و پنج درصد به صورت سنتی انجام می شود.

«نوروز علی دیندار» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهارکرد: 95 درصد محصول غلات به صورت مکانیزه و پنج درصد به صورت سنتی انجام می شود که به کشاورزان توصیه می شود با توجه به اینکه محصول خشک است جهت جلوگیری از هرگونه خسارت و آتش سوزی احتمالی احتیاط کنند و آمادگی های لازم را داشته باشند.

 

مسئول واحد تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی شیروان عنوان کرد: برداشت غلات (گندم، جو و کُلزا) از سطح اراضی کشاورزی این شهرستان آغاز شده است.

 

دیندار اضافه کرد: ۳۱ هزار و ۵۰۰ هکتار غلات پاییزه در اراضی کشاورزی شهرستان کشت شده بود که از این میزان کشت، ۱۰ هزار و ۵۰۰ هکتار محصول آبی و ۲۱ هزار هکتار دیم بوده است.

 

وی با اشاره به پایان کشت در آذرماه سال گذشته خاطرنشان کرد: میانگین تولید در هر هکتار از اراضی آبی 3.5 و دیم یک تُن است که پیش بینی می شود از این میزان سطح زیرکشت، 40 هزار تُن گندم، 24 هزار تُن جو و 308 تُن کُلزا برداشت شود.

 

دیندار با اشاره به فعالیت سه مرکز خرید گندم در شهرستان تصریح کرد: قیمت خرید تضمینی هر کیلو گندم، 115 هزار ریال، جو به صورت توافقی 105 هزار ریال و کُلزا 230 هزار ریال است که برداشت محصول تا اوایل مردادماه ادامه دارد.

 

مسئول واحد تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی شیروان افزود: سال گذشته بیش از ۴۰ هزار تُن غلات از اراضی این شهرستان برداشت شد.

 

مرکز شهرستان ۱۵۷ هزار نفری شیروان در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد واقع است که این خطه افزون بر ۱۰۵ هزار هکتار عرصه کشاورزی و باغی دارد.

کد خبر 1189316

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha