۳۱۲ فرصت شغلی برای مددجویان ایجاد شد

خدابنده از ایجاد۳۱۲ فرصت شغلی برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان سمنان درسه ماهه نخست سال جاری خبرداد و گفت: ۱۰۲۸ نفر به بانک‌های عامل برای دریافت تسهیلات اشتغال‌زایی کمیته امداد معرفی شدند.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری شبستان از سمنان،«علیرضا خدابنده» در جمع خبرنگاران یکی از راه های مهم توانمندی و خودکفایی مددجویان و رسیدن به استقلال مالی را ایجاد اشتغال عنوان کردوگفت: کانون خیرین اشتغال، راهبران شغلی، نظارت، آموزش و پرداخت تسهیلات قرض الحسنه  از بازوهای توانمند ایجاد اشتغال مددجویان محسوب می شوند.  

 

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداداستان سمنان با اشاره به معرفی یک هزارو۲۸ نفر به بانک‌های عامل برای دریافت تسهیلات اشتغال‌زایی کمیته امداد اظهارداشت: تا کنون ۳۱۲ نفر این تسهیلات را دریافت و ما بقی در حال تمکیل پرونده و دریافت هستند.

 

به گفته وی ۷۵ میلیاردو۶۰۰ میلیون تومان برای تسهیلات در نظر گرفته شده است.

 

خدابنده با بیان اینکه دوره‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد در سرفصل‌های مهارت‌آموزی، کارآفرینی به ۱۵۶ نفر ارائه شده  است افزود:بعد از اجرایی شدن هر طرح اشتغال نظارت‌های بیش از سه تا پنج سال با هدف پایداری و در صورت ضرورت اعطای تسهیلات تکمیلی انجام می شود‌شود.

 

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداداستان سمنان با اشاره به اینکه در سه ماهه سال نخست جاری تعداد۳۱۲ فرصت شغلی برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان سمنان ایجادشد اظهار کرد: مددجویان کمیته امداد برای راه‌اندازی طرح‌های اشتغال ۱۸  میلیارد و  ۳۰۰  میلیون تومان تسهیلات اشتغال‌زایی دریافت کردند.

 

وی عمده مشاغل را در قالب طرح خدماتی، دامپروری، صنایع‌دستی ، کشاورزی، فعالیت‌های صنعتی و معدنی برشمرد و گفت: در این مدت آموزش مهارتی در قالب آموزش‌های مقدماتی، پایدارسازی و مهارتی به مددجویان ارائه‌شد.

 

خدابنده تصریح کرد:  ۲۶  نفر در این مدت از طریق دفاتر کاریابی استان سمنان به کارفرمایان معرفی و مشغول به کارشدند.

 

ایجاد ۵۷۰۰ فرصت شغلی برای مددجویان استان سمنان با اعتبار ۳۱۵ میلیارد تومان در سال جاری پیش بینی شده است.

کد خبر 1189667

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha