تغییر در دستگاه اطلاعاتی نیز امری طبیعی است

کوشکی با بیان اینکه طبیعت هر ساختار سازمانی این است که مدیریت آن در حال گردش باشد، گفت: گفت: تغییر در دستگاه اطلاعاتی نیز امری طبیعی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، محمدصادق کوشکی، کارشناس مسائل سیاسی در برنامه «بدون خط خوردگی» رادیو گفت‌وگو درباره جابجایی در ریاست سازمان اطلاعات سپاه با بیان اینکه طبیعت هر ساختار سازمانی این است که مدیریت آن در حال گردش باشد، گفت: این مسئله در برخی از نهادها زمان مشخصی دارد که به عنوان مثال می توان به ریاست جمهوری، قوه قضائیه و سازمان صدا و سیما اشاره کرد. بنابراین تغییر در دستگاه اطلاعاتی نیز امری طبیعی است.

 

وی با بیان اینکه دستگاه های اطلاعاتی به دلیل نوع ماموریت های خود، شفافیت سایر دستگاه ها را ندارند، گفت: این موضوع فقط منحصر به ایران نیست و در همه نقاط دنیا دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی اسرار آمیزتر هستند و ابهامات بیشتری دارند. همین مسئله که به ماهیت و ذات دستگاه ها مربوط است، باعث می شود وقتی تغییری صورت بگیرد، گمانه زنی های مختلفی ایجاد شود.

 

کوشکی در ادامه با اشاره به سوابق کاری حجت الاسلام طائب گفت: وی از ابتدای تاسیس سازمان اطلاعات سپاه در این سازمان حضور داشت و این سازمان را در مسیر تبدیل شدن به یک بازوی اطلاعاتی و امنیتی جدید برای جمهوری اسلامی قرار داد و طبیعی است که این سازمان به یک فکر و دیدگاه تازه نیاز داشته باشد. اگر تغییر رئیس سازمان اطلاعات سپاه دو سال پیش هم اتفاق می افتاد، حرف و حدیث هایی که امروز وجود دارد، باز هم مطرح می شد و این موضوع به ذات مبهم دستگاه های امنیتی باز می گردد.

 

این کارشناس مسائل سیاسی به واکنش های رژیم صهیونیستی پس از تغییر رئیس سازمان اطلاعات سپاه اشاره کرد و گفت: این رژیم تغییر در راس سازمان را ناشی از آن دانست که اطلاعات سپاه در انجام ماموریت های خود علیه رژیم صهیونیستی ناموفق بوده است. این نوع تحلیل کردن از آب کره گرفتن است؛ زیرا وقتی حوادث و اتفاقاتی که علیه رژیم صهیونیستی رخ داده است را برشمریم، تغییر رئیس اطلاعات سپاه هر دلیلی داشته باشد، قطعا ناکامی در برخورد با رژیم صهیونیستی نیست.

 

کد خبر 1189670

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha