سنجش سلامت نوآموزان در فارس در یکصد پایگاه سنجش

بهشتی پور گفت: یکصد پایگاه سنجش، شامل ۶۵ پایگاه ثابت و ۳۵ پایگاه سیار از ۵ تیر تا پایان شهریور به سنجش سلامت نوآموزان در استان فارس می پردازند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «محسن بهشتی پور»، امروز (یکشنبه 5 تیر) در مراسم افتتاح طرح «سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان» در استان فارس که در دبستان «فروغی» ناحیه 2 شیراز برگزار شد، گفت: سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان در استان فارس از 5 تیر آغاز شده و تا پایان شهریور ادامه خواهد یافت.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی فارس افزود: سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان با هدف غربالگری و مداخله به موقع به انجام می رسد و برای  ورود به دبستان و پیش دبستان از سنین چهار تا ۶ سالگی الزامی است. 

وی اضافه کرد: پیش بینی می شود که بیش از ۱۰۵ هزار نوآموز دبستان و پیش دبستان در این طرح ثبت نام کنند و برای آنها گواهی سنجش سلامت صادر خواهد شد.

بهشتی پور تاکید کرد: سن 2 تا هفت سالگی، دوران طلایی عمر کودک است و با ارزیابی و سنجش سلامت در صورت داشتن مشکل از نظر جسمی، کودکان به پایگاه های تخصصی ارجاع می شوند و پس از رفع مشکل جسمی، گواهی سنجش سلامت برای نوآموز صادر خواهد شد.

وی ادامه داد: در سنجش سلامت نوآموزان، سلامت عمومی، وضعیت جسمانی، شنوایی، بینایی، آمادگی تحصیلی و واکسیناسیون عمومی مورد ارزیابی قرار می گیرد.

بهشتی پور اعلام کرد: یکصد پایگاه سنجش، شامل ۶۵ پایگاه ثابت و ۳۵ پایگاه سیار از ۵ تیر تا پایان شهریور به سنجش سلامت نوآموزان در استان فارس می پردازند.

کد خبر 1189684

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha