مسائل فرهنگی متولی خاصی ندارد/برنامه ها متمرکز بر کانون خانواده شود

حجت الاسلام وحدانی نیا با بیان اینکه دستگاه های اجرایی زیادی بودجه فرهنگی دریافت می کنند اما حوزه فرهنگ متولی خاصی ندارد، گفت: همه برنامه ها و اقدامات باید متمرکز بر تقویت کانون خانواده‌ها شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند، حجت الاسلام «یدالله وحدانی نیا» امروز (۵ تیر) در نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضاییه با اشاره به تلاش های دشمن برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در سال ۶۸ موضوع جنگ نرم دشمن را متذکر شدند اما امروز به خاطر غفلت در این حوزه شاهد مشکلاتی هستیم.

 

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی به فضای مجازی رها شده و ایجاد مشکلاتی برای خانواده ها اشاره کرد و گفت: ولنگاری فرهنگی که امروز به خصوص در بین نسل جوان شاهدیم همه برگرفته از تبلیغات سوء دشمن و غفلت مسئولان و خانواده‌ها است.

 

وی با تأکید بر اینکه همه برنامه ها و اقدامات باید متمرکز بر تقویت کانون خانواده‌ها شود، تصریح کرد: دود جزیره ای عمل کردن و انحصارطلبی دستگاه های اجرایی فقط به چشم جامعه می رود، یکی از برنامه های معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی در بحث اجتماعی کردن مقوله پیشگیری از آسیب های اجتماعی و جرایم و استفاده از ظرفیت مردمی است.

 

حجت الاسلام وحدانی‌نیا با بیان اینکه دستگاه های اجرایی زیادی بودجه فرهنگی دریافت می کنند اما حوزه فرهنگ متولی خاصی ندارد، ادامه داد: بحث ازدواج جوانان از دغدغه هایی است که باید امر ازدواج و پرداخت تسهلات در این زمینه تسهیل شود و مشاوره های قبل از ازدواج مدنظر قرار گیرد.

 

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی با اشاره به ارجاع ۸۴۷ پرونده دعاوی خانوادگی به جز طلاق به مرکز مشاوره نیروی انتظامی و سازش ۴۵ درصدی در این زمینه اشاره کرد و افزود: همچنین ۲۳۲ پرونده به دفتر حمایت از حقوق زنان و کودکان دادگستری استان ارجاع و منجر به سازش ۲۱.۵ درصدی شد.

 

وی بیان کرد: بیشتر طلاق ها به صورت توافقی است که ریشه آن در ازدواج نامناسب، فقر مهارت ارتباطی زوجین، نداشتن مسئولیت‌پذیری،و وضعیت نامناسب معیشتی و اقتصادی است.

 

حجت الاسلام وحدانی‌نیا با اشاره به برگزاری ۷۰ کارگاه مهارت های ارتباطی مبتنی بر سبک زندگی اسلامی ویژه زوجین متقاضی طلاق و صلح و سازش ۲۰ درصد شرکت کنندگان در این کارگاه ها، گفت: برگزاری ۴۰۰ کارگاه آموزشی کاهش و کنترل خشونت خانگی، برگزاری کارگاه آموزشی کنترل خشم برای ۵۳۰ نفر، استفاده از ۲۸۰ نفر از مصلحین و حکمین قرآنی در قالب گروه های مرجع برای حل اختلافات، برگزاری کارگاه های مهارت تربیت فرزند، توسعه کمی و کیفی مراکز مهر خانواده و برگزاری ۲۵ کارگاه اصلاح و بازاجتماعی کردن زندانیان از جمله اقدامات انجام شده در معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان است.

 

 

کد خبر 1189827

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha