مراسم بزرگداشت شهدای هفتم تیر در حرم مطهر رضوی برگزار می شود

حجت الاسلام سلطانی گفت: همزمان با سالگرد آیت الله دکتر بهشتی و شهدای والامقام هفتم تیر مراسم بزرگداشتی در حرم مطهر رضوی با سخنرانی دادستان کل کشور برگزار می شود.

حجت‌الاسلام «محمد سلطانی» در گفتگو با خبرگزاری شبستان از مشهد، بیان کرد: در بیش از 43 سال از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، استکبار جهانی به سرکردگی شیطان بزرگ آمریکای جنایتکار همیشه در حال اجرای نقشه‌های شوم برای براندازی این انقلاب بوده است که نتیجه آن هشت سال جنگ تحمیلی و ویرانی، ترور بیش از 17هزار نفر از شخصیت‌ها و سرمایه‌های کارآمد انقلاب و فاجعه هفتم تیر  و شهادت مظلومانه آیت ا... دکتر بهشتی«ره» و 72تن از یاران صدیق امام«ره» و انقلاب- نمونه بارز آن است.

 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات خراسان رضوی افزود: سلطه‌گران و قدرت‌هاي شيطاني دست‌يابي به اهداف و اميال استكباري خود را در سايه حمايت از اعمال مجرمانه و جنايت‌آميز جستجو مي‌كنند، اما به فضل الهی، جبهه مقاومت اسلامي انتقام سختی از سركردگان نظام سلطه خواهد گرفت.

 

وی در خصوص اهم برنامه‌های سالگرد شهدای هفتم تیر ؛ اظهار داشت: اکنون در آستانه چهل و یکمين سالگرد شهادت آيت‌ا... دکتر بهشتي«ره» و 72 تن از رادمردان ‌انقلاب ‌اسلامي، مراسم بزرگداشتی روز سه‌‌شنبه 7/4/1401 از ساعت 30/18 الی 20 در جواربارگاه ملکوتی حضرت ثامن الحجج امام علی بن موسی الرضا(ع) رواق امام خميني«ره» با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین منتظری دادستان کل کشور برگزار می شود.

 

حجت الاسلام سلطانی افزود: همایشی با عنوان "دیالمه نیاز امروز" در روز سه‌شنبه هفتم تیرماه ساعت 9 صبح در بلوار خاقانی مجتمع شهدای سلامت از طرف دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار خواهد شد.

 

وی برگزاری سه‌وبینار بصیرتی باحضور کارشناسان در هفته‌حقوق‌بشرآمریکایی برای بصیرت‌افزایی ائمه جماعات توسط مرکز رسیدگی به امور مساجد استان، منقوش نمودن برخی پیاده‌روی ورودی نمازگزاران به مساجد با پرچم آمریکا و اسرائیل، برگزاری دعای توسل 7 تیر در مساجد و اماکن مذهبی به نام شهدای فاجعه هفتم تیر و ایراد سخنرانی در گرامیداشت یاد و نام و تجلیل از شهدای هفتم تیر و تنویر افکار عمومی، شکرگزاری به درگاه خداوند به مناسبت ترور نافرجام به مقام معظم رهبری ‌مدظله‌العالی در مسجد ابوذر تهران توسط منافقین و برگزاری نمایشگاه در مساجد محوری از دیگر برنامه های سالگرد شهدای هفتم تیر عنوان کرد.

 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات خراسان رضوی با بیان اینکه مراسم ویژه در اماکن و واحدهای دولتی که به نام شهید مظلوم آیت ا... دکتر بهشتی و 72 تن نامگذاری شده است؛ گفت: امسال ‌شهرداری مشهد علاوه بر اکران شهری، نسبت به اجرای ویژه برنامه‌های فرهنگی، سرود و سخنرانی در30 نقطه ترور در شهرمقدس مشهد و میادین شهید صیادشیرازی و شهید سلیمانی و برگزاری نمایشگاه در عرصه میدان شهدا با همکاری بنیاد هابیلیان اقدام می کند.

 

وی با اشاره به تولید برنامه‌های محتوایی، برگزاری میزگرد با دعوت از کارشناس برای بصیرت افزایی اقشار جامعه در هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی توسط صدا وسیمای استان؛ افزود: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد و معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد نسبت به تهیه بسته‌های محتوایی و نمایشگاهی مجازی جهت استفاده در فرهنگسراها و کانونهای فرهنگی و هنری اقدام خواهند کرد.

 

حجت الاسلام سلطانی بیان کرد: مزار شهدای هفتم تیر مدفون در رواق نجمه خاتون حرم مطهر رضوی توسط بنیاد‌شهید‌و‌امور ایثارگران استان با هماهنگی آستان قدس رضوی عطرافشانی می شود، همچنین گلزار شهدای ترور شهرستانهای استان نیز همزمان با هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی گلباران خواهد شد.

 

وی تصریح کرد: برگزاری جلسات پرسمان‌، برگزاری ویژه‌برنامه‌های‌کبوترانه به بحث استکبارستیزی، برگزاری مسابقات فرهنگی، برگزاری محافل قرآن، برپایی نگارخانه در صحن‌های غدیر و کوثر، قرائت بخشی از وصیتنامه شهدای هفتم تیر در بین‌الصلوتین نمازهای یومیه بخشی از فعالیت‌های  معاونت‌تبلیغات اسلامی آستان‌ قدس‌رضوی می باشد.

 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات خراسان رضوی افزود: اعزام راویان انقلاب جهت سخنرانی در مساجد، توسط مرکز رسیدگی به امور مساجد استان انجام می شود. همچنین بخشی از روزنامه های محلی در هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی به تبیین جنایات آمریکا و آشنایی مردم با گروهک های منافقین اختصاص خواهد یافت.

 

وی اظهار داشت: اداره کل آموزش و پرورش در کلاس‌های تابستانی دانش‌آموزان، شبکه شاد و کانال فرهنگیان نسبت به تبیین جنایات رژیم مستکبر آمریکا و کشورهای همسو و منافقین، بارگذاری کلیپ، عکس‌نوشته و ارسال پیام‌های بصیرتی تمهیدات لازم را انجام داده است.

 

لازم بذکر است مراسم بزرگداشت شهدای والامقام هفتم تیر در تمامی شهرستانهای استان و مراسم ویژه‌ای در زادگاه شهید علی اکبر دهقان شهرستان تربت جام و زادگاه شهید حسین سعادتی شهرستان نیشابور برگزار می شود.

انتهای پیام/

 

کد خبر 1189834

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha