امداد رسانی به بیش از ۸۰۰ نفر در سه ماهه اول سال توسط هلال احمر

شعبان زاده از امدادرسانی به ۸۸۶ نفر در سه ماهه نخست سال جاری توسط امدادگران هلال احمر استان مرکزی خبر داد.

«عبدالکریم شعبان زاده» با اشاره به فعالیت های هلال احمر در بخش های مختلف به ویژه امداد و نجات به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: جمعیت هلال احمر استان مرکزی فعالیت های مختلفی را در بخش های گوناگون از جمله آموزشی، امداد و نجات و غیره انجام می دهد.

 

سرپرست جمعیت هلال احمر استان مرکزی با آمار حوادث استان مرکزی در سه ماهه اول ۱۴۰۱ و تلاش های تیم های امداد و نجات در این راستا اشاره کرد و گفت: تعداد کل حوادث در این مدت 149 حادثه بوده که از این تعداد، جاده‌ای 90 مورد، خدمات حضوری 38  مورد،کوهستان 10 مورد، شهری 5 مورد، صنعتی و کارگاهی 3 مورد، خدمات مناسبتی 2 مورد بوده است.

 

وی با اشاره به اینکه در این حوادث تعداد 1223 نفر حادثه دیده اند، ادامه داد: در طی سه ماهه نخست سال جاری توسط امدادگران هلال احمر استان به 886 نفر امداد رسانی شده است.

 

این مقام مسئول اضافه کرد: از این تعداد 44  نفر درمان سرپایی، 79 نفر انتقال به مرکز درمانی، 22 نفراسکان اضطراری، 16 مورد رها سازی بوده است.

 

شعبان زاده همچنین به تعداد تیم های عملیاتی اشاره کرد و گفت: در این مدت 185 تیم عملیاتی و 731 نفر نیروی های عملیاتی با 153 دستگاه خورد در امر امداد رسانی مشارکت داشتند.

 

سرپرست جمعیت هلال احمر استان مرکزی از کاهش 8 درصدی تعداد ماموریت ها در مقایسه نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: افزایش 200 درصدی تعداد افراد دریافت کننده خدمات امداد و نجات، کاهش 18 درصدی مصدومین انتقال داده شده به مراکز درمانی و افزایش 100 درصدی عملیات های رهاسازی مصدومین در حوادث جاده ای را نیز شاهد بودیم.

 

وی همچنین به بیشترین تعداد ماموریت های امدادی اشاره کرد و گفت: این ماموریت ها  به ترتیب در محمور اراک قم  پایگاه دو راهی آشتیان، محور دلیجان سلفچگان پایگاه همای سعادت و اتوبان ساوه تهران  پایگاه زرندیه بوده است.

کد خبر 1189841

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha