ثبت بیش از ۹ هزار پرونده در دادگستری صومعه‌سرا

بشری گفت: طی یك سال گذشته ۹ هزار و ۴۰۰ پرونده در دادگستری شهرستان صومعه‌سرا ثبت شده است.

«هادی بشری» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از صومعه‌سرا با گرامیداشت هفته قوه قضائیه اظهار کرد: از تیرماه ۱۴۰۰ تا تیرماه امسال لابغ بر ۹ هزار و ۴۰۰ پرونده در دادگستری این شهرستان ثبت شد که از این تعداد ۹ هزار و ۲۰۰ پرونده تعیین تکلیف و مختومه شده و مابقی در حال رسیدگی است.

 

دادستان عمومی و انقلاب صومعه‌سرا افزود: در رفع تصرف از اراضی ملی در راستای تبصره ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع سال ۱۴۰۰،  ۵۵هزار و ۷۸۰ مترمربع و در سال ۱۴۰۱، ۱۳ هزار و ۸۰۳ مترمربع خلع ید شد.

 

وی گفت: همچنین در برخورد با تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی در راستای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون مذکور، تعداد ۱۶ فقره در سال ۱۴۰۰ تشکیل و ۵۸ هزار و ۳۵۰ مترمربع از اراضی مذکور آزاد و احکام قلع و قمع اجرا شده چهار فقره به مساحت سه هزار و ۲۶۴ متر مربع و در سال ۱۴۰۱ احکام قلع و قمع اجرا شده و سه فقره و مساحت آزاد شده چهار هزار و ۷۰۰ مترمربع است.

 

بشری با بیان اینکه عزم دستگاه قضایی در مواجهه جدی و بازدارنده با مفاسد اقتصادی است گفت: عزم جدی دستگاه قضایی این است که افرادی که به راحتی امنیت اقتصادی جامعه را مورد هجمه قرار می‌دهند و با سودجویی و زیاده‌خواهی وضعیت اقتصادی و معیشت مردم را با خلل مواجه می‌کنند در هر جایگاه و منصبی با برخورد قاطع و پشیمان‌کننده دستگاه قضایی مواجه شوند.

 

دادستان عمومی و انقلاب صومعه‌سرا خاطرنشان کرد: ادارات شهرستان در خدمات رسانی به مردم با تمام جدیت تلاش کنند که اگراداره‌ای کوتاهی کند عذر رییس آن اداره خواسته خواهد شد.

 

کد خبر 1189913

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha