نقشه مهندسی فرهنگی کشور برای نخستین بار در البرز اجرایی می شود

عبداللهی با اشاره به اهمیت جایگاه تحقق فرهنگ و رشد شاخص های عناصر فرهنگی گفت: البرز نخستین استان برای اجرای نقشه مهندسی فرهنگی کشور است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز، « مجتبی عبداللهی» طی نشست شورای فرهنگ عمومی استان البرز که یکشنبه ۵ تیرماه در استانداری البرز برگزار شد گفت: عناصر و ارزش های فرهنگی هر استانی متناسب با ظرفیت ها و شاخص های اصلی آن باید دیده شود. 

 

استاندار البرز افزود: تهیه و تنظیم نسخه فرهنگی کشور انجام شده است که برای اولین بار در البرز به صورت آزمایشی اجرا می شود و متناسب با دریافت های اجرایی این طرح در سراسر کشور اجرا می گردد. 

 

به گفته وی، نظام ارزشی هر جامعه برگرفته از باورها، شیوه زندگی و تعاملات ارتباطی مردم است که این مهم با سیاست گذاری عمومی همچنین جهت گیری و تخصیص منابع مرتبط است. 

 

وی اظهار کرد: انعکاس ارزش های دینی و ایمانی در جامعه زمینه رشد و تعالی جامعه همچنین تعامل دو طرفه فرهنگی و سیاست گذاری مسئولان اجرایی و نهادها است.

 

استاندار البرز خاطرنشان کرد: استان البرز با توجه به پتانسیل ها و ظرفیت های متعدد به ویژه حضور قومیت های مختلف در این استان امکان اجرای آزمایشی نقشه مهندسی کشور را دارد. 

 

 

کد خبر 1189937

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha