بانکداری بدون ربا نقطه محوری تفکر شهید بهشتی بود

حجت الاسلام میرتاج الدینی گفت: بانکداری بدون ربا نقطه محوری تفکر شهید بهشتی بود و لازم است اندیشه اقتصادی شهید بهشتی باید بازخوانی شود چرا که وی یک صاحب نظر در حوزه اقتصاد بود و نگاه خوبی در این رابطه داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، حجت الاسلام «سید محمدرضا میرتاج الدینی»، امروز (دوشنبه 6 تیر) در مراسم افتتاحیه هفته بازخوانی افشای حقوق بشر آمریکایی که در سالن «عترت» اداره کل اوقاف و امور خیریه فارس برگزار شد، گفت: هشت سال است که جنایت های سنگین علیه مردم یمن اجرا می شود و صدها و هزاران کودک زیر بمباران جبهه ائتلاف علیه یمن کشته شده است، کجا آمریکا علیه جنایت های موجود بیانیه ای دروغین ارائه کرده است و هرچه در راستای حقوق بشر دروغین آمریکا سخن بگوییم کم سخن گفته ایم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با یادآوری این مطلب که چهار شخصیت از رهبران انقلاب، نقش اول و موثر دارند که اگر نبودند انقلاب شکل نمی گرفت، افزود: اول این افراد امام خمینی (ره) بودند و دوم آن امام خامنه ای (مدظله العالی) هستند پس از آن شهید مطهری و شهید بهشتی قرار دارند.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در میان این افراد امامین انقلاب بیشترین تاثیر را داشتند و امام (ره)، معمار و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) را باید مبین و مفسر انقلاب اسلامی نام ببریم که نظام اسلامی را بر اساس آرمان های امام راحل (ره) را هدایت می کنند و امروز پایه گذار تمدن نوین اسلامی، امام خامنه ای (مدظله العالی) هستند.

وی با اشاره به اینکه شهید مطهری نظریه پرداز نظام اسلامی و شهید بهشتی نظریه پرداز، پایه گذار قانون اساسی و تشکیلات قوه قضائیه محسوب می شوند، تاکید کرد: شهید بهشتی شخصیتی نهادگرا، ساختارساز و تشکیلاتی بود و عالمی، آگاه به زمان بود و عالم آگاه بر زمان، شبهه ها بر او غلبه نمی کند و عالم به زمان بودن لازمه عالمان است و شهید بهشتی جلوتر از زمان نگاه می کرد.

حجت الاسلام میرتاج الدینی تاکید کرد: بانکداری بدون ربا نقطه محوری تفکر شهید بهشتی بود و لازم است اندیشه اقتصادی شهید بهشتی باید بازخوانی شود چرا که وی یک صاحب نظر در حوزه اقتصاد بود و نگاه خوبی در این رابطه داشت.

وی با اشاره به اینکه شهید بهشتی سیاست مداری اخلاق مدار بود، اظهار کرد: وی عالمی، عامل بود و بر آنچه که می گفت عمل می کرد و هیچ زمانی مخالفین خود را با تهمت، تخطئه نمی کرد.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سنت های دینی بر اساس عنصر مکان و زمان را با فقه پویا می توان حفظ و بر اساس همان سنت ها هم می توان مسائل مختلف را پیگیری کرد.

وی، هرگونه استثمار را از دیگر خصوصیت شهید بهشتی عنوان و خاطر نشان کرد: آیت الله شهید بهشتی با این مورد که ثروت در دست عده ای باشد و جامعه به 2 گروه ثروتمند سرمایه دار و سیر سیر و طرف دیگر هم افراد فقیر و نیازمند و گرسنه گرسنه وجود داشته باشد، به شدت مخالف بود.

 

کد خبر 1190097

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha