توسعه صنعت کشاورزی ضروری است

پیله فروش گفت: کشاورزی که برای بقایش محتاج واردات از اقصا نقاط دنیا داشته باشد صنعت ماندگاری نیست بنابراین باید بر توسعه صنعت کشاورزی تمرکز داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «میثم پیله فروش» در آیین تکریم و معارفه مدیرکل دامپزشکی استان قزوین که امروز (دوشنبه ۶ تیر) در سالن اجتماعات جهاد کشاورزی قزوین برگزار شد، بیان کرد: در دولت سیزدهم چرخش تحول آفرین مورد توجه است و این امر در سند تحول ابلاغ شده که نخستین موضوع این است از تمرکز و توسعه محصولات کشاورزی به سمت تمرکز بر توسعه صنعت و مدیریت بازار کشاورزی برویم و لازم است بر صنعت کشاورزی تمرکز داشته باشیم.

 

معاون امور هماهنگی اقتصادی استاندار قزوین ادامه داد: کشاورزی که برای بقایش محتاج واردات از اقصا نقاط دنیا داشته باشد صنعت ماندگاری نیست بنابراین باید بر توسعه صنعت کشاورزی تمرکز داشته باشیم.

 

وی اضافه کرد: موضوع دیگر اینکه از تعیین آب بها مبتنی بر سطح زیرکشت باید به سمت تعیین آب بها مبتنی بر میزان مصرف حرکت کنیم که در این مسیر چند چالش داریم که نخستین چالش محدودیت آب برای کشاورزی است.

 

پیله فروش افزود: هدر رفت ظرفیت پایدار خاک و کوچک شدن سطوح کشاورزی از مهمترین آسیب های بخش کشاورزی است و زمین های کشاورزی ما هر روز کوچکتر شده و بهره وری پایین تر می آید و الگویی برای یکپارچگی زمین های کشاورزی باید ایجاد کرد. 

 

وی عنوان کرد: ما ۲ نشانگر اساسی از مجموعه جهاد کشاورزی می خواهیم که یک مورد کاهش سهم واردات در تأمین غذای دام و دیگری ارتقا نقش مراتع و نقش زارعت در تأمین علوفه دام است.

 

در ادامه مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اظهار کرد: به کسانی که برای نظام خدمت کرده اند و خود را وقف خدمت کرده اند، خداقوت می گوییم و ان شاالله خدا توفیق دهد وظایف خود را انجام دهیم و اگر ما برای رضای خداوند متعال قدم برداریم، خداوند کمک می کند.

 

حجت الاسلام «علی بهادری» افزود: مراقب آبرو و اعتبار هم باشیم و این دنیا محل رفت و آمد است و هر کسی وابسته دنیا شود از عرش جدا می شود.  

 

وی عنوان کرد: خدا به ما عزت دنیا و آخرت می دهد، وقتی با آبروی کسی بازی نکرده و با شخصیت کسی کاری نداشته باشیم.

 

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین خاطر نشان کرد: امروز مملکت نیازمند کار است و باید بکوشیم معیشت مردم را درست کنیم.

 

کد خبر 1190238

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha