در اختتامیه بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان، مراسم بزرگداشت کریم اکبری مبارکه و محمدرضا الوند از هنرمندان عرصه هنر و تئاتر کودک و نوجوان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از همدان، در این مراسم که هم‌اکنون در حال برگزاری است؛ از سال‌ها فعالیت در راستای آموزش، پژوهش و کارشناسی تئاتر کودک و نوجوان مرحوم اکبریمبارکه تقدیر شد.

 

وی دارای مدرک لیسانس بازیگری و کارگردانی تئاتر از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران بود و فعالیتش را از تئاتر و از سال ۱۳۵۰ شروع کرد. یکی از شاخص‌ترین رفتارهای او تربیت نوجوانان در تئاتر بود، بچه‌هایی که چیزی از تئاتر نمی‌دانستند‏، اما آهسته آهسته از قواعد حرفه‌ای تئاتر برای‌شان گفت.

 

همچنین از مرحوم محمدرضا الوند به پاس یک عمر فعالیت در تئاتر کودک و نوجوان تجلیل به عمل آمد.

 

محمدرضا الوند متولد ۱۳۴۳ در نهاوند و کارشناس‌ارشد تئاتر، نویسنده و پژوهشگر تئاتر بود و در طول سال‌ها فعالیت اجرایی، مسئولیت‌های مختلفی در هنرهای نمایشی برعهده داشت. مشاور هنری تماشاخانه سنگلج، رییس شورای نظارت و ارزشیابی و مدیر اجرایی کانون تئاتر دانشجویی از مسئولیت‌های او بوده است، الوند علاوه بر نمایشنامه‌نویسی در زمینه نقد و تحلیل نیز با نشریات مختلفی همکاری و فعالیت داشته است.

 

نکوداشت سعید باغبانی در مراسم اختتامیه جشنواره بیست و هفتم برگزار شد

به پاس بیش از 30 سال فعالیت در عرصه هنر و تئاتر کودک و نوجوان از سعید باغبانی تجلیل شد.
وی متولد متولد سال 1350 در همدان است، فعالیت‌های او در زمینه بازیگری و کارگردانی سبب حضورش در جشنواره های مختلفی بود که از جمله آن‌ها حضور در چهارده دور جشنواره فجر، تمامی ادوار جشنواره عروسکی بعد از دوره پنجم، جشنواره بیت المقدس و فتح خرمشهر و بسیاری دیگر از جمله آن‌ها است.
سعید باغبانی در این مراسم گفت: هیچگاه اصالت و همدانی بودن خود را فراموش نکردم و امروز بسیار خوشحالم.
کد خبر 1190268

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha