پیشرفت ۳۷ درصدی پروژه آبرسانی به ۵۷ روستای استان زنجان

جزقاسمی با اشاره به اینکه در پروژه مشترکی با همکاری سپاه به ۵۷ روستا آبرسانی خواهد شد، افزود: این پروژه ۳۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای مرحله دوم ۱۱۰ روستا هم اضافه می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان امروز در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به کاهش 28 درصدی بارندگی اظهار کرد: روان آب های ورودی به سدها کاهش داشته است و سال گذشته در مقایسه با 51 سال اخیر، خشک ترین سال را پشت سر گذاشتیم.

 


علیرضا جز قاسمی با اشاره به اینکه در روستاها پروژه ها را احصا کردیم و بیش از 206 پروژه آبرسانی در روستا در حال اجراست، افزود: استان دارای 400هزار رشته انشعابات آبی است و در شهرستان ماهنشان و زنجان منابع تامین آب پایدار نداریم.

 


وی با تاکید بر اینکه جهش تولید با مسکن مهر شروع شد، افزود: مساکن مهر یک سوم شرکت و یک سوم دولت و یک سوم استانداری پرداخت کند که متاسفانه سهم هیچ یک پرداخت نشد. 

 


جزقاسمی خاطرنشان کرد: برای اجرای پروژه های مسکن ملی تامین منابع آب نیازمند به 500 میلیارد تومان بودجه است. بارگزاری جدید و ایحاد تاسیسات امکان پذیر نیست و به تازگی از مشکلات گلشهر کاظمیه رهایی پیدا کرده ایم.

 


جز قاسمی با اشاره به اینکه سامانه 122 برای پیگیری مشکلات اب است، تصریح کرد: مشارکت اهالی در اجرای پروژه های آبرسانی، استفاده از اعتبارات روستاهای فاقد دهیاری و کمک خیرین راه های مشارکت افراد حقیقی و حقوقی در اجرای پروژه های آبرسانی است.

 


وی خاطرنشان کرد: در 86 روستای استان با تنش دائمی و  در 116 روستا تنش فصلی مواجه هستیم همچنین در    169 روستا مشکل تاسیساتی وجود دارد.

 


این مسئول با اشاره به اینکه 137 تعدادی روستای زیر 20 خانوار تحت پوشش اب و فاضلاب نیستند، افزود: در مجموع در 508 روستا با بحران آب مواجه هستیم که از این تعداد در 236 روستا مشغول اجرای پروژه های آبرسانی هستیم و مشکل آب در سه ماهه اول امسال را در 51 روستا حل کردیم.

 


جزقاسمی با اشاره به اینکه در پروژه مشترکی با همکاری سپاه به 57 روستا آبرسانی خواهد شد، افزود: این پروژه 37 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای مرحله دوم 110 روستا هم اضافه می شود.

 


وی اضافه کرد: در فاضلاب شهری از سرمایه گذاری بخش خصوصی ایتفاده کردیم و در سال های 97 تا 99 حدود 40 کیلومتر فاضلاب شهری با 40 میلیارد تومان اعتبار اجرا شد.

 


مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان افزود: در کنار منابع لازم برای ایجاد تاسیسات فاضلاب شهری، نیازمند همکاری مردم و دستگاه های مربوطه برای اخذ مجوز هستیم.

 


وی افزود: به دلیل عدم صدور مجوز از سوی شهرداری طی سال های 99 و 1400 هیچ پروژه فاضلاب کشی نداشتیم ولی از امسال چند پروژه فاضلاب کشی را اجرا می کنیم. امسال 50 کیلومتر فاضلاب در شهر زنجان پیش بینی شده است.

 


جزقاسمی با اشاره به اینکه1856 مورد انشعابات غیر مجاز شناسایی شده است، گفت: در شهر زنجان 60 درصد و کل استان 40 درصد تحت پوشش فاضلاب شهری هستند.

کد خبر 1190286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha