شهید «بهشتی» پدر کار تشکیلاتی/ نبود نظم و برنامه ریزی از  علل عدم پیشرفت است

حجت الاسلام معلمی با بیان اینکه از دکتر بهشتی به عنوان پدر کار تشکیلاتی می توان یاد کرد، گفت: شهید بهشتی هرچه را می گفت به آن اعتقاد داشت و هر چه را به آن اعتقاد داشت در عمل انجام می داد، از خطر هم نمی ترسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام «سیدمحمد معلمی» شامگاه (6 تیر) در مراسم بزرگداشت یاد و خاطر شهدای هفتم تیرماه در بشرویه اظهار داشت: برکت، تداوم، گشایش و تحرک به سمت رشد و تعالی از آثار شهادت است.

 

امام جمعه بشرویه در ادامه بیان کرد: با یادآوری شهادت ائمه اطهار(ع) و شهدا راه فضیلت را درمی یابیم که با ریختن خون آنان راهشان پر رهروتر و پیروان آنان بیشتر شدند و این خاصیت شهادت است.

 

وی ایستادگی و شهامت شهدای هفتم تیر و در راس آنان آیت الله شهید بهشتی را مثال زدنی دانست و افزود: از جمله ویژگی های شهید بهشتی می توان به مومن حقیقی، معتقد بودن، مخلص بودن، صداقت و جدی بودن در کار اشاره کرد.

 

حجت الاسلام معلمی ادامه داد: شهید بهشتی هرچه را می گفت به آن اعتقاد داشت و هر چه را به آن اعتقاد داشت در عمل انجام می داد، از خطر هم نمی ترسید و با تشخیص تکلیف بدون ترس به اعتقاد خود جامه عمل می پوشاند و با پایبندی به اصول انقلابی گری پیش می رفت.

 

امام جمعه بشرویه با بیان اینکه ایستادگی و پابرجابودن مدعیان انقلابی و ولایتمدار بودن بر شعار انقلابی دادن ارجح است، گفت: آدم انقلابی در برابر طوفان ها داد و بیدادش بلند نمی شود، اگر روزی تحریم اقتصادی آمد یا فلان جناح رای نیاورد، زمین و آسمان را به هم نمی بافد و در برابر طعنه و تمسخر دشمنان و با دیدن بی انصافی و دروغ در فضای مجازی هرگز دلسرد نمی شود و در مسیر حق و تکلیف گام بر می دارد.

 

وی با تاکید بر اینکه از دکتر بهشتی به عنوان پدر کار تشکیلاتی می توان یاد کرد، افزود: شهید بهشتی کسی بود که در اول حرکت نهضت در سال ۱۳۴۳ از طرف امام خمینی(ره) به مسئولیت انجمن های اسلامی منصوب شد و در شهر هامبورگ آلمان و اروپا فعالیت نمود و با ارتباط با دانشجویان، پیام انقلاب را به آنان رساند و کار تشکیلاتی را به معنوای واقعی شروع کرد.

 

حجت الاسلام معلمی ایجاد نظم را یکی از ویژگی های مهم رهبر یک تشکیلات خواند و به بیان مصادیق نظم در وجود آیت الله بهشتی پرداخت و ادامه داد: زمانبندی ساعات انجام امورات روزمره در زمان طلبگی، حضور منظم در کلاس درس، دقیق بودن در ساعت های ملاقات و حضور منظم در کلاس تدریس نمونه های بارز شخصیت شهید بهشتی بود.

 

امام جمعه بشرویه با بیان اینکه نبود نظم و برنامه ریزی در اداره کشور و کارهای شخصی و اجتماعی از معضلات مهم و علل عدم پیشرفت است، گفت: بهم ریختگی و نداشتن نظم و برنامه ریزی خلاف دستور اسلام و فرمایش امیرالمومنین(ع) است و باعث عدم موفقیت انسان می شود و همه ما به ویژه مسئولین اگر می خواهیم به بزرگان خود اقتدا کنیم بایستی در کارهایمان نظم را رعایت کنیم.

 

 

کد خبر 1190415

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha