برخورداری شهروندان گلستانی از سرانه فرهنگی مناسب/ باید مفاخر در قید حیات مورد تجلیل قرار گیرند

رعیت گفت: همان مقدار که شهروندان گرگانی در سرانه فرهنگی سهیم هستند سایر شهروندان نیز متناسب با جمعیت آن شهر از سرانه فرهنگی مناسب برخوردار خواهند بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «محمد رعیت» شب گذشته (دوشنبه 6 تیر) در دیدار با اهالی فرهنگ، هنر، رسانه و قرآنیان شهرستان گالیکش گفت: توقف در گذشته درست نیست و با عبرت گرفتن از گذشته می‌توان آینده را ساخت.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با بیان اینکه در حوزه فرهنگ با محرومیت‌هایی مواجه هستیم، افزود: طبق فرمایش مقام‌معظم رهبری فرهنگ در اولویت بوده و مانند اکسیژن برای جامعه می‌ماند.

 

وی ادامه داد: با توجه به محدودیت بودجه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد، سعی شده تا از هنرمندان و آثار آنها حمایت و هدایت صورت گیرد.

 

رعیت اظهارداشت: همان مقدار که شهروندان گرگانی در سرانه فرهنگی سهیم هستند سایر شهروندان نیز متناسب با جمعیت آن شهر از سرانه فرهنگی مناسب برخوردار خواهند بود.

 

وی با اشاره به اینکه جوانان امروز نیازمند الگوی مناسبی هستند، گفت: ضمن احترام به مفاخر گذشته باید مفاخر روز و در قید حیات نیز مورد تجلیل و احترام قرار گیرند تا بتوانند خلأ به‌وجودآمده در بحث الگوی مناسب برای جوانان پر شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان افزود: در شهرستان گالیکش فضای فیزیکی مناسب برای انجام فعالیت های فرهنگی و هنری وجود ندارد و با تاکید بر این مسئله که در آینده نزدیک مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد اسلامی افتتاح خواهد شد از هنرمندان شهرستان می خواهیم که هنر را با اجراهای خیابانی به میان مردم بیاورند که این امر باعث انس بیشتر مردم با هنر می شود.

 

وی با اشاره به سیاست‌های کلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، از هنرمندان خواست تا برای جذب بیشتر اعتبارات اقدام به ثبت مؤسسات فرهنگی و هنری کنند تا بتوانند از تسهیلات درنظرگرفته‌شده در این حوزه بهره‌مند شوند.

 

تجهیز کتابخانه عمومی شهرستان، راه‌اندازی و تجهیز مجتمع فرهنگی و هنری شهرستان، تأسیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی شهرستان، برگزاری جنگ‌های شادمانه و کنسرت با حمایت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، استفاده از پتانسیل و ظرفیت هنرمندان بومی شهرستان در تولید آثار هنری و تسهیل در اعطای مجوز در مشاغل مربوط به حوزه فرهنگ و هنر از موارد مطرح شده در این جلسه بود.

 

 

کد خبر 1190441

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha