طرح غنی سازی اوقات فراغت کانون های مساجد آغاز شد / تربیت کودکان و نوجوانان باید در مساجد شکل بگیرد

آمون گفت: اجرای طرح غنی سازی اوقات فراغت در کانون های فرهنگی هنری مساجد استان از ابتدای تیرماه آغاز و تا پایان شهریور ماه ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، «مصطفی آمون» امروز (7 تیرماه) در نشست خبری با خبرنگاران خبرگزاری ها و فعالان رسانه ای استان به مناسبت اجرای طرح ملی غنی سازی اوقات فراغت گفت: اجرای طرح غنی سازی اوقات فراغت در کانون های فرهنگی هنری مساجد استان از ابتدای تیرماه آغاز و تا پایان شهریور ماه ادامه خواهد داشت.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل تصریح کرد: هم اکنون بیش از 582 کانون فرهنگی هنری در سطح مساجد استان اردبیل فعال هستند که از این تعداد 60 درصد در مناطق روستایی و دورافتاده و 40 درصد نیز در مناطق شهری قرار دارد.

 

این مقام مسئول اظهار داشت: طرح اوقات فراغت سال جاری با شعار «مسجد، شور بندگی، نشاط زندگی» به صورت برنامه های محوری و مشترک و برنامه های ابتکاری و اختیاری در کانون ها اجرا خواهد شد.

 

وی خاطر نشان کرد: مهمترین اهداف این طرح جذب کودکان و نوجوانان به مساجد، تقویت و احیای کارکردها و نقش واقعی مساجد، ترویج معارف اسلامی و تعمیق معنویت و مهارت آموزشی و رشد استعدادهای نهفته کودکان و نوجوانان است.

 

آمون ادامه داد: نشاط افزایی و ایجاد روحیه و امید در میان نسل جوان، گسترش کمی همراه با ارتقای کیفیت فعالیت ها، اهتمام به نوگرایی و خلاقیت در برنامه ها و برنامه ریزی بر اساس نیازها و رعایت شاخص های بومی از جمله راهبردهای طرح غنی سازی اوقات فراغت استان اردبیل خواهد بود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان افزود: دغدغه اصلی فعالان کانون های مساجد انس و الفت بیش از پیش کودکان و نوجوانان با مساجد و تربیت دینی با اتکا به این پایگاه دینی در محلات است.

 

آمون اضافه کرد: تفاهم نامه های همکاری با نهادها، دستگاه های اجرایی و موسسه های فرهنگی و هنری با هدف افزایش توانمندی های کانون ها در اجرای فعالیت های مختلف اوقات فراغت منعقد شده است و امیدواریم بتوانیم با همکاری این نهادها بتوانیم برنامه های متنوعی را به کودکان و نوجوانان ارائه دهیم.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان یادآور شد: این طرح در قالب 3 شبستان و 12 رواق رویداد ملی «فهما» طراحی شده و از همه مدیر مسئولان درخواست شده تا فعالیت های مختلف خود را در سامانه اینترنتی بچه های مسجد ثبت کنند تا این برنامه ها در دسترس عموم مردم قرار بگیرد.

 

کد خبر 1190649

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha