زیرساخت ها و ابزارهای مبارزه با موادمخدر باید بروز رسانی شود

جلالی گفت: امروز با ابزارهای سنتی نمی توان با عرضه مواد مخدر مقابله کرد، باید زیرساخت ها و ابزارهای مقابله ما نیز بروز رسانی شوند که در این راستا اتفاقات خوبی رخ داده است اما کافی نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ رحمان جلالی، سه شنبه(۷ تیر) در نشست خبری به تبیین تاریخچه شکل گیری سند مبارزه با مواد مخدر در جهان پرداخت و گفت: در جمهوری اسلامی در سال ۱۳۸۵ سیاست های کلی مبارزه با مواد مخدر توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شده است.

 

معاون سیاسی و امنیتی استانداری کرمان با بیان اینکه در استان ذیل شورای راهبردی مدیران ارشد استان یک شورای راهبردی شکل دادیم تا در حوزه های مختلف ورود کند از جمله در حوزه اجتماعی که مسئله مهم و دارای جامعیت و اولویت مسئله اعتیاد و مواد مخدر است.

 

 

وی با بیان اینکه برای هر یک از موارد کشت، تولید، حمل، توزیع و مصرف سیاست هایی تنظیم و در حال کار درباره آنها هستیم؛ افزود: دو مأموریت مقابله و پیشگیری، مأموریت اصلی و کلان هستند و ۶ کمیته در شورای هماهنگی با مبارزه موادمخدر وجود دارد که بار این دو مأموریت را به عهده دارد.

 

 

جلالی با بیان اینکه در حوزه مقابله راهبرد اصلی ما کاهش عرضه است؛ اظهار کرد: در این راهبرد استان کرمان کارنامه درخشانی دارد و در کشفیات رتبه اول را به خود اختصاص داده است و دستاورد دوم ما در حوزه مقابله بسیار حائز اهمیت است،

 


وی با اعلام این مطلب که شناسایی و مصادره اموال قاچاقچیان و بروز رسانی ابزارهای مقابله در دستور کار است؛ گفت: امروز با ابزارهای سنتی نمی توان با عرضه مواد مخدر مقابله کرد، باید زیرساخت ها و ابزارهای مقابله ما نیز بروز رسانی شوند که در این راستا اتفاقات خوبی رخ داده است اما کافی نیست.

 

 

معاون استاندار کرمان با افزودن این مطلب که در حوزه اشراف اطلاعاتی با وجود دستگاه های مقتدر اطلاعاتی اشرافیت فوق العاده در تمام‌ مجموعه ها و مسیرها وجود دارد؛ خاطرنشان کرد: بهترین راه مبارزه، در این حوزه مبارزه ترکیبی و همه جانبه با استفاده از ظرفیت های نخبگان، مردمی و حاکمیتی است و در این مبارزه خیرین، مجموعه دولتی و حتی نخبگان نقش دارند.

 

 

وی از رشد ۴۰۰ درصدی سمن ها در حوزه های پیشگیری و درمان و... خبر داد و تصریح کرد: مقام معطم رهبری بر حضور مردم در همه صحنه ها تأکید دارند و امروز خیرین و سمن ها مردم را به صحنه در حوزه پیشگیری و درمان می آورند.

 

 

جلالی معتادین متجاهر را جزو گروه سخت درمان عنوان کرد و گفت: در این هفته رزمایشی با همکاری مجموعه فراجا اقدام به جمع آوری این افراد و معرفی به کمپ می کند؛ معتادین متجاهر یک چرخه از جمع آوری تا استقرار در کمپ ماده ۱۶ و پروسه درمان دارد که این چرخه را با خیرین و سمن ها ادامه می دهیم.

 

 

وی در ادامه با اشاره به اینکه برخی افراد معتقد به سیاست آزادسازی در خصوص مواد مخدر هستند در حالیکه کشورهایی که چنین کردند هیچ دستاوردی نداشته و موفق نشدند؛ ادامه داد: سیاست آزاد سازی اگر بنا بود موفق عمل کند در حوزه قلیان و سیگار موفق عمل می کرد.

 

 

معاون استاندار کرمان متذکر شد: جمهوری اسلامی ایران در راستای مبارزه با مواد مخدر هزینه های سنگینی پرداخت می کند.

 

کد خبر 1190666

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha