استفاده از ظرفیت های فارس برای توسعه روابط اقتصادی و فرهنگی با تاجیکستان

محسن ربانی زاده گفت: از قابلیت‌ های فارس در حوزه‌ های بخش معدن، صنعت، گردشگری، پزشکی و صدور خدمات فنی و مهندسی می توانیم برای توسعه روابط اقتصادی و فرهنگی با تاجیکستان استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «محسن ربانی زاده»، امروز (سه شنبه 7 تیر) در نشست بررسی راهکارهای گسترش مناسبات اقتصادی و فرهنگی فارس و کشور تاجیکستان در قالب کارگروه توسعه صادرات استان فارس گفت: افزایش مراودات تجاری استان فارس با کشور تاجیکستان از اهداف ماست و ایران و تاجیکستان دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی برای توسعه اقتصادی کشور تاجیکستان و استان فارس هستند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس افزود: از استقلال تاجیکستان 30 سال می گذرد و انتظار داریم شاهد مراودات فرهنگی، دینی، اقتصادی، کشاورزی و معدن میان این کشور با کشور و استان خود باشیم.

وی اضافه کرد: از قابلیت‌ های فارس در حوزه‌ های بخش معدن، صنعت، گردشگری، پزشکی و صدور خدمات فنی و مهندسی می توانیم برای توسعه روابط اقتصادی و فرهنگی با تاجیکستان استفاده کنیم.

ربانی زاده تاکید کرد: بحث تهاتر کالا و صادرات سیم و کابل از سوی تاجیکستان مطرح شده و آمادگی انجام این خواسته را داریم و واردات پنبه و سنگ به ایران از  پیشنهادات تاجیکستان است.

وی ادامه داد: برقراری ارتباط میان بخش خصوصی این 2 کشور ضروری است و بهبود محصولات صادراتی از نظر کیفیت و بسته ‌بندی و ارتقا جایگاه شرکت‌های ایرانی در تاجیکستان باید مورد توجه قرار گیرد.

خاطر نشان می شود، در این جلسه، راهکارهای افزایش مراودات اقتصادی مابین استان فارس و کشور تاجیکستان مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

 

کد خبر 1190685

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha