خانواده های ترور در فرایند دادرسی حضور پیدا کنند

پاکنژاد با اشاره به دادرسی از عاملان شهدای هفتم تیر و تشکیل دادگاه های ویزه گفت: خانواده های ترور در فرایند دادرسی حضور پیدا کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، سید هاشم پاکنژاد فرزند شهید پاکنژاد در نشست تخصصی پناهندگی و تروریسم در دانشگاه یزد گفت: شهید پاکنژاد از شهدای فاجعه تروریستی هفتم تیر، پدرم دارای مدرک دکترا در رشته پزشکی بود. عمویم دکتر سید محمد پاکنژاد نیز دارای مدرک دکترای اقتصاد از کشور آلمان و کارمند بانک یونیون سوئیس بود که پس از انقلاب برای خدمت به کشور بازگشته بود.

فرزند شهیدپاکنژاد در ادامه عنوان داشت، باید این نکته را بیان کنم که نوه های شهید پاکنژاد نیز در جنایت تروریستی دیگری در سال 1391 در شهر سامرای عراق در اثر یک بمبگذاری انتحاری مجروح شدند. و ما به عنوان یک خانواده آسیب دیده از دو گروه تروریستی منافقین و داعش، از ته دل آرزو داریم که انسانهای دیگری همچون ما قربانی تروریسم نشوند. و این کثیف‌ترین خشونت بشری، از صحنه روزگار محو شود. 
 
سیدهاشم پاکنژاد در پایان سخنان خود به عنوان نماینده خانواده شهیدپاکنژاد از دولت های غربی بویژه هلند و سازمان ملل خواست تا صدای عدالت خواهی قربانیان فاجعه هفتم تیر را بشنوند و زمینه های دسترسی به عدالت برای آنها در دادگاه قتل مجرم تروریستی، علی معتمد، را فراهم و اطلاعات جمع آوری شده توسط دادگاه هلند در خصوص پیشیینه تروریستی مجرم تروریستی را جهت اطلاع افکار عمومی بویژه بازماندگان هفتم تیر منتشر کنند. 
 
وی ادامه داد، دادگاه هلند موظف است این قتل را با قتل های دیگر متفاوت دانسته و چون مقتول یک تروریست است، باید تمام تلاش خود را برای روشن شدن پیشینه تروریستی مقتول به کار گیرد تا راز قتل و فاجعه تروریستی هفتم تیر روشن شود.
 
وی درانتها ازدولت های اروپایی میزبان تروریست ها خواست تا از تمامی خانواده های قربانیان ترور درایران عذرخواهی کنند.
کد خبر 1190706

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha