تشکیل شعبه ویژه رسیدگی به انشعابات غیرمجاز آب در دادسرای دزفول

آماده از اختصاص یک شعبه جهت رسیدگی فوری به پرونده انشعابات غیرمجاز آب در دادسرای دزفول خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از دزفول، «مهدی آماده», در دیدار سرپرست آبفا منطقه دزفول به مناسبت هفتم تیرماه سالروز شهادت آیت الله بهشتی و یاران با وفای ایشان و هفته قوه قضائیه اظهار کرد: شهید بهشتی با تلاش بی وقفه منشاء خیر و خدمت بود، الگویی تاثیرگذار و عدالت‌محور در مسیر ارتقای قوه قضاییه بود و نسبت به برقراری عدالت ایمان داشت.

 

دادستان دزفول از شهید بهشتی به عنوان مظهر عدالت بعد از وقوع انقلاب اسلامی و معمار دستگاه قضا یاد کرد و افزود: مجموعه دادگاه انقلاب و مجموعه قضایی دزفول همواره تلاش می‌کند رهرو ایشان باشند و در زمینه اجرای عدالت تاثیرگذار باشد.

 

وی با اشاره به تعامل دادسرای دزفول و مجموعه آبفا اضافه کرد: با توجه به اهمیت برخورد با انشعابات غیرمجاز آب اختصاص شعبه رسیدگی به این موضوع لحاظ شد.

 

وی انشعابات غیرمجاز را تجاوز به حقوق شهروندی دانست و تصریح کرد: کسانی که از انشعابات غیرمجاز استفاده می‌کنند علاوه بر تجاوز به حقوق شهروندی با استفاده بی رویه و عدم پرداخت آب بها قطعی آب و افت فشار را برای مشترکان آن منطقه به وجود می‌آورد که این موضوع قابل قبول نیست و ضمن برخورد با متخلفان انشعابات غیرمجاز پرونده قضایی آنها در شعبه ویژه‌ای در دادسرای دزفول رسیدگی می‌شود.

 

«حسین سعادتی‌فر» نیز در این نشست ضمن تبریک هفته قوه‌قضائیه و گرامیداشت یاد شهید بهشتی عنوان کرد: بی‌شک بخش اعظمی از امنیت پایدار و برقراری نظم و تأمین آسایش و آرامش در جامعه مرهون کوشش و همت مسئولان قضایی و بخش‌های مختلف دستگاه قضا است که به‌صورت جدی به مبارزه با ناهنجاری‌های اجتماعی، قانون‌شکنی‌ها و جرائم مختلف میپردازند که جای تقدیر دارد. 

 

سرپرست آبفا منطقه دزفول در ادامه ضمن تقدیر از اقدامات دادستان دزفول ابراز کرد: جهت اختصاص یک شعبه ویژه جهت رسیدگی به پرونده انشعابات غیرمجاز و همچنین دستگیری سارقان درب منهول های فاضلاب وجود انشعابات غیرمجاز یکی از مشکلات و عوامل اصلی افت فشار آب است‌ لذا اکیپ‌های آبفا منطقه دزفول جهت شناسایی و قطع انشعابات غیرمجاز افزایش یافته و این موضوع رصد می‌شود.

 

وی اذعان کرد: جهت جلوگیری از سرقت درب های منهول، کارگاه ساخت درب منهول سیمانی با استفاده از توان داخلی مجموعه آبفا در تصفیه‌خانه جنوب دزفول احداث شده تا ضمن صرفه‌جویی در هزینه‌ها به دلیل هزینه کمتر نسبت به دربهای چدنی و فلزی، موضوع سرقت آنها که باعث بروز خطرات برای شهروندان می‌شود از بین می‌رود.

 

سعادتی فر یاد آور شد: ایجاد عدم تعادل فشار در شبکه توزیع به علت غیربرنامه‌ای بودن انشعابات، احتمال نشت آلاینده‌ها به شبکه در هنگام کاهش فشار شبکه، احتمال ایجاد آلودگی در شبکه هنگام اتصال به شبکه، استفاده بیش از حد استاندارد یا حد نیاز از آب به علت عدم اندازه گیری، عدم پرداخت آب‌بها، تشدید نشت از این انشعابات به علت استفاده از اتصالات و لوله‌های غیراستاندارد از جمله مشکلاتی هستند که انشعابات غیرمجاز به وجود می‌آورند که باعث می‌شوند ارائه خدمات مطلوب به شهروندان با مشکلات متعددی مواجه و حقوق آنها تضییع شود.

 

کد خبر 1190747

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha