بمباران شیمیایی سردشت سند توحش غرب و مظلومیت مردم ایران اسلامی است

حسین‌‌‌پورگفت: بمباران شیمیایی سردشت سند توحش غرب و مظلومیت مردم ایران اسلامی است و مردم مظلوم سردشت هنوز با آلام ناشی از جراحات بمباران شیمیایی دست و پنجه نرم می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در ارومیه، کمال حسین پور ، امروز عصر، (۷ تیر) در آیین سالگرد بمباران شیمیایی شهرستان مرزی سردشت که با حضور استاندار آذربایجان غربی، نماینده وزارت امور خارجه، بنیاد شهید و شماری از مهمانان شهر حلبچه اقلیم کردستان عراق برگزار شد، اظهار کرد: بمباران شیمیایی سردشت سند توحش غرب و مظلومیت مردم ایران اسلامی است و مردم مظلوم سردشت هنوز با آلام ناشی از جراحات بمباران شیمیایی دست و پنجه نرم می کنند.

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: گرامیداشت سالروز بمباران شیمیایی سردشت فرصت مغتنمی است تا ضمن تلاش برای تحقق جهانی خلع سلاح شیمیایی، مسئولیت جامعه بین المللی در قبال آلام و رنج های مصدومین این جنایات جنگی و جنایات علیه بشریت یادآوری شود.

وی تصریح کرد: ۱۲۰ نفر در این جریان شهید و  پنج هزار نفر در این حادثه مصدوم شدند.

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: انتظار می رود جامعه بین المللی به منظور جبران بخش ناچیزی از صدمات وارده به مصدومین شیمیایی و خانواده های آنها با احساس مسوولیت به وظیفه حقوقی و اخلاقی خود در این رابطه عمل کرده و جبران خسارت وارده به قربانیان و مصدومان شیمیایی را دنبال کند. 

حسین پور کمبود تجهیزات کلینیک مصدومان شیمیایی، نیاز به احداث یک بیمارستان تخصصی با پزشکان متخصص برای مصدومان شیمیایی در این شهرستان و تامین داروهای مورد نیاز این مصدومان را از نیازهای برحق مردم این شهرستان عنوان کرد.

 

فاطمه صمدزاده/انتهای پیام

کد خبر 1190780

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha