توصیه های قضایی رئیس سازمان زندان‌های کشور به مومنان و زندانیان

محمدی با بیان اینکه علت حضور برخی از مردم در زندان ها به دلیل فقر فرهنگی و فکری و اقتصادی است، گفت: ما باید به نحوی اقدام کنیم تا افراد با رشد فکری و فرهنگی، بتوانند از زندان آزاد شوند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، مراسم بزرگداشت هفته قوه قضاییه، امشب با حضور حضرت آیت الله حاج شیخ علی سیفی آملی، تولیت حوزه علمیه حضرت حجت علیه السلام و اسناد درس خارج فقه حوزه علمیه و از مدیران دستگاه قضا در مسجد امام رضا علیه السلام شهرک اکباتان برگزار شد.
 
این مراسم با اقامه نماز جماعت مغرب و عشا به امامت حضرت آیت الله سیفی آملی، امام جماعت مسجد امام رضا علیه السلام شهرک اکباتان تهران آغاز شد. سپس دکتر احمدرضا محمدیان، از قاریان کشور، آیاتی از قرآن کریم را تلاوت کرد.
 
دکتر غلامعلی محمدی در ادامه این مراسم با اشاره به سابقه آشنایی خود با حضرت آیت الله علی سیفی آملی، از مدیران فرهیخته قوه قضائیه، گفت که ایشان، از قضات برجسته کشور و صدیق ارجمندی هستند.
 
ربیس سازمان زندان‌های کل کشور در این مراسم با بیان اینکه علت حضور برخی از مردم در زندان ها به دلیل فقر فرهنگی و فکری و اقتصادی است، گفت: ما باید به نحوی اقدام کنیم تا افراد با رشد فکری و فرهنگی، بتوانند از زندان آزاد شوند.
 
وی اضافه کرد: اصلاح و تربیت مجرمین مهم ترین علت زندانی شدن افراد است. زندان انباردانی انسان ها نیست. 
 
محمدی ادامه داد: ما در زندان افرادی داریم که نماز شب شان ترک نمی شود و افرادی را داریم که حافظ قرآن شده اند. 
 
وی اضافه کرد: زندانی شدن فرد آسیب های زیادی دارد که بیشتر از همه متوجه خانواده زندانیان و خود فرد زندان می شود. در این شرایط بسیاری از مومنان زمینه ساز آزادی زندانیان جرائم غیر عمد می شوند و به این صورت ضمن کمک به حکومت و صرفه جویی در بیت المال، یک فرد و خانواده وی را نجات می دهد. طبق روایات بزرگ ترین عبادت، خدمت به خلق است. 
 
رئیس سازمان زندان‌های کشور گفت: ما در این سازمان، تعدادی از زندانیان بی خطر را از طریق فناوری های نوین از زندان ها آزاد کرده ایم تا فردی که جرم سبک انجام داده است در کنار خانواده اش باشد. ما باید طبق دستور دین و توصیه امام خمینی رحمت الله علیه، وظیفه داریم با زندانیان هر کس که باشد، انسانی برخورد کنیم.
 
بنا بر این گزارش، حضرت آیت الله علی سیفی آملی، فقیه مجاهد، همه روزه پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشا، به صورت رایگان و فی سبیل الله، مشاوره حقوقی و قضایی به مردم ارائه می کنند.
کد خبر 1190804

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha