لزوم بررسی صلاحیت علمی و عملی متقاضیان سردفتری

ساکت با بیان اینکه سازمان ثبت اسناد و املاک موظف شد سالانه از طریق سازمان سنجش نسبت به آزمون سردفتری اقدام کند، گفت: مطالبه ما از مسئولان اول در پذیرش سردفتری و دوم حساسیت در افراد پذیرش شده است تا افراد شایسته، انقلابی و امین در این سمت شاغل شوند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، رضا ساکت، کارشناس ثبت اسناد شب گذشته (سه شنبه ۷ تیر) در برنامه گفتگوی ویژه خبری با بیان اینکه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور موظف شد سالانه از طریق سازمان سنجش نسبت به آزمون سردفتری اقدام کند، گفت: البته شرایط مناسبی برای افرادی که صلاحیت کافی از نظر علمی و عملی دارند در نظر گرفته است.

 

وی درباره آزمون سردفتری و آن چه که قانون تسهیل مجوزهای کسب و کار به آن اشاره کرده است، افزود: ماده سه قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار مربوط به اصلاح ماده پنج قانون دفاتر اسناد رسمی می شود.

 

ساکت با بیان اینکه در این ماده قانونی، سازمان ثبت اسناد موظف شد سالانه از طریق سازمان سنجش نسبت به برگزاری آزمون اقدام کند که شرایط مناسبی برای افرادی که صلاحیت کافی از نظر علمی و عملی دارند در نظر گرفتند تا آنها بتوانند بعد از سال ها انتظار، تصدی شغل سردفتری داشته باشند، گفت: مطالبه ما از مسئولان اول در پذیرش سردفتری و دوم حساسیت در افراد پذیرش شده است تا افراد شایسته، انقلابی و امین در این سمت شاغل شوند.

کد خبر 1190839

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha