کاشان طلایه دار مرمت علمی ابنیه تاریخی در کشور شود

سرپرست اداره میراث فرهنگی کاشان گفت: با توجه به پیشینه غنی معماری در کاشان، این شهر باید طلایه دار مرمت علمی ابنیه تاریخی در کشور شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شمال استان اصفهان،  احمد دانایی نیا در کارگاه آموزشی مرمت خانه های تاریخی کاشان گفت: علیرغم اینکه منطقه کاشان در پهنه خطرپذیری بالای زلزله قرار دارد، تاسیسات گردشگری کاشان استانداردهای لازم سازه ای را ندارند.

 

سرپرست اداره میراث فرهنگی کاشان افزود: نگاه اقتصادی صرف و یا مرمت های سنتی و تجربی بر مرمت صحیح غالب است و بر این اساس، تمرکز پروژه ها معطوف به زیباسازی و ظاهرسازی ابنیه تاریخی و سنتی است.

 

دانایی نیا با بیان این نکته که هیچ کس منکر مرمت و احیاء خانه های تاریخی نیست، ادامه داد: در هیچ جای دنیا هنگام مرمت، به جز در موارد خاص، در بنا جراحی نمی شود ولی در کاشان به نام مرمت و باززنده سازی ساختمان، این کار به وفور صورت می گیرد، در صورتی که باید خوب ساخت و اصولی و علمی و با نگاه کارشناسانه مرمت کرد.

 

سرپرست اداره میراث فرهنگی کاشان ادامه داد: علم باید مبنای پروژه های مرمتی سنتی و تاریخی قرار گیرد و با توجه به پیشینه غنی معماری در کاشان، این شهر باید طلایه دار مرمت علمی ابنیه تاریخی در کشور شود.

 

دانایی نیا افزود: باید مطالعات و مستندنگاری بناهای تاریخی صورت گیرد و کم ترین مداخلات را در مرمت ابنیه تاریخی داشته باشیم و به حفاظت مستمر و پایدار ملزم باشیم.

 

کارگاه آموزشی مرمت خانه های تاریخی کاشان در خانه عامری های کاشان برگزار شد.

کد خبر 1190887

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha