ارائه گزارش تفریغ بودجه به مجلس ۶ ماه  زودتر از موعد انجام می شود

زهره‌ای گفت: بحث تعجیل در گزارش‌های تفریغی بودجه از اقدامات خوب دیوان محاسبات است و تلاش می شود که این گزارش ها ۶ ماه زودتر از موعد تحویل مجلس، سازمان مدیریت و هیات دولت شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «محمدعلی زهره‌ای» امروز (۸ تیر) در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار کرد: مجموعه دیوان محاسبات به عنوان دستگاه نظارتی در بخش قوه مقننه برای دستگاه های اجرایی کشور، وظایفی را قانون مشخص کرده و اقداماتی را مدیران در برنامه ریزی های که خودشان تدوین می کنند، پیاده سازی کنند.

 

معاون امور اجرایی و پشتیبانی دیوان محاسبات کشور بیان کرد: رویکرد برنامه ای جدیدی تدوین شده تا براساس آن دستگاه های اجرایی را کمک کنیم و هم در اجرای قوانین و مقررات بهبود سازی و چابک سازی کنیم و سازمان ها را برای رسیدن به اهداف متعالی آنان همراهی کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه سفرهای استانی به عنوان یکی از برنامه های اصلی دیوان محاسبات در دستور کار است، افزود: خراسان جنوبی امروز مقصد بیست و نهمین سفرهای استانی دیوان محاسبات است.

 

زهره‌ای خاطر نشان کرد: در سفرهای استانی تاکنون ۱۱۲ موضوع چالشی و سئوالی را جمع آوری کردیه ایم و بخشی را در داخل استان ها حل کردیم و برخی هم در کارگروه های تهران در حال بررسی است.

 

معاون امور اجرایی و پشتیبانی دیوان محاسبات کشور با اشاره به اینکه توجه به نیروی انسانی و چابک سازی منابع انسانی در دستور کار است، گفت: همچنین مجمع معاونین مالی و اداری با محوریت دیوان محاسبات کشور ایجاد شده و در این جلسات در راستای فسادستیزی اقدامات خوبی انجام شده است.

 

وی عنوان کرد: دیوان محاسبات به عنوان بازوهای همراه در دستگاه های اجرایی استان ها خواهد بود و موضوع اصلی ما به عنوان دستگاه نظارتی به پیشگیری است.

 

زهره‌ای خاطر نشان کرد: بحث تعجیل در گزارش‌های تفریغی بودجه از اقدامات خوب دیوان محاسبات است و تلاش می شود که این گزارش‌ها ۶ ماه زودتر از موعد تحویل مجلس، سازمان مدیریت و هیات دولت شود.

 

معاون امور اجرایی و پشتیبانی دیوان محاسبات کشور از افتتاح سامانه نظارت الکترونیکی(سنا) در هفته آینده خبر داد و گفت: بر این اساس دستگاه های اجرایی مرتبط به سامانه سنا می شود و دیوان محاسبات اطلاعات مورد نیاز را آنلاین دریافت می کند.

 

وی بیان کرد: موضوع اصلی دیوان محاسبات در زمینه پیشگیری است اما از طرفی بحث های رسیدگی خود را در مجموعه دستگاه قضایی داریم و مبالغ بسیار خوبی به خزانه بازگشت کرده است.

کد خبر 1190947

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha