بهترین مسیر تبیین ولایت و امامت، ولایت مداری و ولایت‌پذیری غدیر بوده است

حجت الاسلام لروند،گفت: بهترین مسیر تبیین ولایت و امامت، ولایت مداری و ولایت‌پذیری غدیر بوده که شایسته است همه ما این موضوع را مورد توجه قرار دهیم.

حجت الاسلام علی محمد لروند در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه با اشاره به برنامه های دهه ولایت ،گفت: برای بزرگداشت غدیر نباید به جشن‌های ساده اکتفا شود و بلکه طبق دستور پیامبر در خطبه غدیر، باید ماجرای غدیر حتی برای فرزندان بیان و پیام غدیر به جامعه منتقل شود.

 

امام چمعه کنگاور با اشاره به اینکه پیام اصلی غدیر ولایت پذیری است،افزود: در روایات زیادی به این نکته اشاره شده که شرط قبولی اعمال پذیرش ولایت است، زیرا اصلی ترین نقش ولایت تربیت انسان ها برای رسیدن جامعه به سعادت ابدی است.

 

وی خاطر نشان کرد: موضوع امامت و حکومت الهی، محوریت اصلی غدیر است چرا که با تبیین این موضوع همه انحرافات از بین می رود و روز غدیر روز انتخاب ولی و جانشین برحق پیامبر از سوی خداوند است که نشان می دهد کسی جز خداوند نمی تواند حجت و جانشینان بر حق را انتخاب کند.

 

حجت الاسلام لروند، تصریح کرد:وشاخص‌ترین برنامه‌ این دهه در شهرستان کنگاور که با مشارکت دستگاه های فرهنگی و خدمات رسان اجرا می شود، بازسازی واقعه غدیر  است که تلاش می شود با کیفیت بهتری نسبت به سال های گذشته در تکیه روستای فش برگزار شود.

 

امام جمعه کنگاور ، با بیان اینکه کنگاور همواره در برگزاری برنامه های فرهنگی و مذهبی در سطح استان پیشرو بوده است،اظهار کرد: برگزاری ۱۰ رزمایش کمک های مومنانه و اردوهای جهادی ، همایش تجلیل از ۴۳ ولایتمدار با غیرت به مناسبت چهل و سومین سال پیروزی انقلاب اسلامی و  همایش تجلیل از علی نامان از دیگر برنامه دهه امامت و ولایت در کنگاور است.

 

وی در پایان گفت:در تمامی روایات تاریخی قطعا یک فصل مشترک است و  غدیر خم  پیام مشترک برای تمام طیف های مسلمان دارد.

کد خبر 1191071

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha