خدمات متنوع کمیته امداد ایلام به قشر جوان از اشتغال تا ازدواج و تحصیل

مدیرکل کمیته امداد استان ایلام گفت: این نهاد با توجه به گستردگی جامعه مخاطبین خود، در طول سال خدمات متنوعی را به قشر جوان استان ارائه می دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ایلام، «رضا طاهری» در نشست ستاد ساماندهی امور جوانان استان یان کرد: یکی از خدمات امداد به قشر جوانان در زمینه های ازدواج بوده که در این زمینه امداد استان سال گذشته توانست به حدود هزار زوج  نیازمند کمک هزینه خرید جهیزیه و یا کالای جهیزیه اهداء نماید که در این زمینه بیش از 17 میلیارد تومان هزینه شده و در همین راستا نیز به بیش از 2 هزار دختر در استانه ازدواج خدمات مشاوره ای ارائه شده است.

 


وی افزود: در راستای توانمندسازی خانواده ها و پایدارسازی  زندگی آنان نیز سال گذشته بیش از 6 هزار و 700 هزار فرصت شغلی برای نیازمندان استان اجراء شده که عمده این مشاغل مربوط به قشر جوان بوده که در این زمینه نیز  بیش از 250 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

 


مدیرکل کمیته امداد استان کمک به تحصیل قشر جوان و نوجوان نیازمند استان را یکی دیگر از خدمات کمیته امداد برشمرد و گفت: هم اکنون بیش از 12 هزار دانشجو و دانش آموز  که بسیاری از آنها نخبگان علمی هستند از خدمات کمیته امداد برخوردار هستند و خدمات متنوعی از این نهاد دریافت می کنند و در این راستا روز گذشته شاهد راه اندازی بیش از 66 کانون فرهنگی اوقات فراغت جوانان مددجوی این استان بودیم.

 

مدیر کل کمیته امداد ایلام نیز بیان کرد: کلاس‌های متعددی برای ۱۲ هزار دانش آموز تحت پوشش کمیته امداد در نظر گرفته شده است و ۱۵ میلیارد تومان اعتبار به برنامه‌های فرهنگی کمیته امداد در تابستان اختصاص پیدا کرده است.

کد خبر 1191074

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha