بررسی هزار و یک شکایت کارگری و کارفرمایی در لرستان

علی جهانی، گفت: در سه ماه نخست سال جاری هزار و یک شکایت کارگری و کارفرمایی در استان واصل شده است، گفت: از این آمار ۷۵۰ دادخواست در هیئت تشخیص و ۲۲۰ دادخواست در هیئت حل اختلاف رسیدگی و منجر به صدور رای شده است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خرم آباد، «علی جهانی»، امروز(8تیر)، در جلسه هم اندیشی با اعضای مراجع حل اختلاف اظهارداشت: از اساسی ترین وظایف وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حوزه کار، تنظیم روابط کارگری و کارفرمایی و نظارت بر اجرای صحیح قانون کار است.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان با اشاره به اینکه طی سه ماهه امسال هزار و یک شکایت کارگری و کارفرمایی در استان واصل شده است، گفت: از این آمار ۷۵۰ دادخواست در هیئت تشخیص و ۲۲۰ دادخواست در هیئت حل اختلاف رسیدگی و منجر به صدور رای شده است.

 

با بیان اینکه طی سه ماهه امسال میانگین زمان رسیدگی به شکایات کارگری استان نسبت به سال گذشته به ۴۰ روز کاهش یافته است، افزود: با احتساب پرونده های سال قبل حدود ۸۰درصد منجر به صدور رای قانونی شده است.

 

وی بیان کرد: آراسازی در مراجع رسیدگی به شکایات کارگری و کارفرمایی استان را ۳۶ درصد است.

 

جهانی عنوان داشت: مهم ترین علت کاهش زمان رسیدگی به شکایات کارگری استان در سال جاری در پی اصلاح فرآیندها، تجهیزات و افزایش نیروهای رسیدگی کننده صورت گرفته است.

کد خبر 1191111

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha