تدارک ۴۵ ویژه برنامه به مناسبت دهه اول محرم در گرگان

حجت الاسلام محمدزاده گفت: برای دهه اول ماه محرم در شهرستان گرگان تاکنون ۴۵ برنامه پیش بینی شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، حجت‌الاسلام «سید جواد محمدزاده» امروز (چهارشنبه ۸ تیر) در دومین جلسه کارگروه فرهنگی اجتماعی شهرستان گرگان اظهار کرد: برای گرامیداشت دهه اول محرم تاکنون ۴۵ ویژه برنامه در سطح شهرستان گرگان‌ پیش بینی شده است.

مدیر تبلیغات اسلامی گرگان گفت: در دو سال اخیر به علت شیوع کرونا اجتماعات در مناسبت‌های مختلف از جمله عزاداری سیدالشهدا با اعمال برخی محدودیت‌های بهداشتی مواجه بود و امسال با توجه به فروکش کردن بیماری، شاهد برگزاری باشکوه این برنامه ها خواهیم بود.
 
وی افزود: فضاسازی شهری در آستانه محرم و ایام سوگواری شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) باید از سوی شهرداری مورد توجه و تاکید قرار داشته باشد تا حس و حال این ایام در شهر مشاهده شود.
 
حجت الاسلام محمدزاده گفت: برپایی ایستگاه های صلواتی در نقاط مختلف شهر پیش بینی شده که برای رونق آن نیازمند همکاری همه دستگاه‌ها هستیم.
 
وی بیان کرد: یکی از ابعاد برنامه های ایام محرم علاوه بر سوگواری، بعد تبیینی این ایام است که باید مورد تاکید و توجه قرار داشته باشد. ضمن اینکه برای بزرگداشت شعائر از جمله مراسم سیاه پوش کردن معابر، دسته روی و تجمع باشکوه روز عاشورا و برنامه هایی مانند احلی من العسل و ... برنامه ریزی های اولیه انجام شده است.
 
مدیر تبلیغات اسلامی گرگان گفت: امسال یکی از برنامه های ما احیای سنت چهارپایه خوانی در محل هایی مانند میدان بارها و ... است تا همه مردم از این ایام برخوردار شوند.
کد خبر 1191135

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha