ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یک راهبرد کلیدی است

علیخانی گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یک راهبرد، استراتژی و برنامه بسیار مهم کلیدی است که در ذیل سیاست بالاتری قرار دارد و آن نشر و اشاعه فرهنگ و ارزش های دفاع مقدس است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «رضا علیخانی کوشکک» امروز(۸تیر)  در جلسه کارگروه عمرانی تسریع در ساخت مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران اظهار کرد: مقابله با تهاجم فرهنگی، تلاش در جهت خنثی سازی دسیسه های استکبار در بحث جنگ نرم و شناختی، افزایش امنیت کشور، توسعه و اشاعه ایثار و شهادت در راستای توسعه اجتماعی و فرهنگی جامعه از جمله سیاست‌های راهبردی و استراتژیک در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یک راهبرد، استراتژی و برنامه بسیار مهم کلیدی است که در ذیل سیاست بالاتری قرار دارد و آن نشر و اشاعه فرهنگ و ارزش های دفاع مقدس است.

 

وی با بیان اینکه ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت سبب افزایش سطح غیرت می‌شود، ادامه داد: همچنین رشادت و صلابت در مردم و بویژه در جوانان، فرهنگ دفاع از کیان، مملکت و تمامیت ارضی کشور و اصلاح و بهبود جامعه را شاهد خواهیم بود.

 

علیخانی کوشکک بیان کرد: فرهنگ شهادت و ترویج آن نیازمند یک ابزار و برنامه راهبردی دارد تا در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس پیاده سازی شود.

 

وی با اشاره به مکتب شناسی جنگ و دفاع مقدس اظهار کرد: دفاع مقدس در راستای مکتب عاشورا بود و تبیین و ترویج مبانی و دستاوردهای دفاع مقدس در جامعه ضرورت دارد.

 

علیخانی با عنوان اینکه مطالعات میدانی دفاع مقدس نیاز به شناخت میدانی دارد و تدوین و گردآوری اسناد یک مکتب فیزیکی قابل ارائه است، خاطرنشان کرد: نیازمند ابزارهای فرهنگی، نرم و عمرانی هستیم تا وضعیت واقعی جبهه و جنگ را نمایش گذاشته و در این مجموعه پیاده سازی کنیم.


وی با اشاره به اهمیت گردآوری خاطرات رزمندگان دوران دفاع مقدس، عنوان کرد: در این راستا دستگاههای متولی با رویکرد عشق و علاقه پای کار بیایند و در راستای برنامه ها گام برداریم.

کد خبر 1191146

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha