«باهار ارسو بندنایه»از مجموعه اشعار گیلکی در کوچصفهان رونمایی می شود

آیین رونمایی از مجموعه اشعار گیلکی(هسا شعر) نوشته «محمد ابراهیم سمیع» امروز چهارشنبه از سوی موسسه فرهنگ گیل کوچصفهان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، آیین رونمایی از مجموعه اشعار گیلکی(هسا شعر) نوشته «محمد ابراهیم سمیع» از سوی موسسه فرهنگ گیل کوچصفهان برگزار می شود.



در این مراسم که امروز (چهارشنبه، ۸ تیر) ساعت ۱۹ عصر در کوچصفهان، موسسه فرهنگ گیل و دیلم برگزار خواهد شد، مجموعه ای تحت عنوان «باهار ارسو بندنایه»(اشک بهار بند نمی آید) رونمایی می شود.



«محمد ابراهیم سمیع» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان درباره مجموعه«باهار ارسو بندنایه» بیان کرد: این مجموعه هسا شعرهای من به مدت ۱٠ سال( ۹۲_۸۲) است که توسط انتشارات حرف نو   منتشرشده و چاپ نخستش در سال ۹۴ بوده است.



این شاعر گیلانی گفت: این اشعار چند سال پیش توسط استاد «کریم رجب زاده» شاعر و منتقد گیلانی در رادیو سراسری(رادیو فرهنگ) نقدوبررسی شده و در هفته نامه نسیم هم منتشر شده است.



وی اضافه کرد: همچنین در پایان مقاله دکتر «بهرام علیزاده» باعنوان(تاملی در دوره های شعر گیلکی) هم به مجموعه «باهار ارسو بندنایه» اشاره شده که در کتاب جشن نامه «م.پ.جکتاجی» چاپ شده است.



سمیع گفت: همچنین هسا شعرهای من در نشریات و کتاب های مختلف از: جمله؛ کتاب  شاعران هساشعر «گزیده ی شعر صدودولزده شاعر شمالی»  اثر رحیم چراغی آمده نیز آمده است.



وی همچنین اظهار کرد: «باهار ارسو بندنایه» چهارمین مجموعه شعری ام است و پیشتر هم مجموعه اشعار گیلکی «رابوشو رافایی»، مجموعه اشعار فارسی«عطسه ی بهار در راه است...»، مجموعه اشعار فارسی «من شمالی» نیز در سال های گذشته منتشر شده است.

کد خبر 1191147

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha