فعالیت بیش از ۱۰۰۰ تشکل مردمی امر به معروف  نهی از منکر در حوزه حجاب و عفاف/به تحقق گشت ارشاد مسئولان و مدیران در حوزه فساد اداری اهتمام داریم

سخنگوی ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور با اشاره به فعالیت بیش از ۱۰۰۰ تشکل مردمی امر به معروف نهی از منکر در حوزه حجاب و عفاف گفت: به تحقق گشت ارشاد مسئولان و مدیران در حوزه فساد اداری اهتمام داریم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، حجت الاسلام سید علی خان محمدی امشب( چهارشنبه ۸ تیر) در نشست خبری مشترک چگونگی ترویج فرهنگ ناب اسلامی امر به معروف و نهی از منکر در خانه موزه شهیدان زین الدین اظهار داشت: اصل 8 قانون اساسی به عنوان اصل مترقی دعوت از امر ب معروف است و هر شهروندی می تواند در چارچوب قانون امر به معروف و نهی از منکر کند.

 

سخنگوی ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور افزود: ستاد با رویکرد مردمی فعال است و شهروندان می توانند در تمامی زمینه ها مطالبه گر باشند و تخلفات و منکرات در فضای اجتماعی و اداری را ذکر دهند.

 

وی تصریح کرد: در واقع امر به معروف و نهی از منکر بر اساس قانون اساسی وظیفه همگانی است، از این رو ما به دنبال توسعه مشارکت های مردمی در تمامی عرصه ها هستیم، همچنین این ستاد متشکل از 6 وزیر و 2 نماینده و 2 عضو از حوزه علمیه می باشد.

 

حجت الاسلام خان محمدی بیان کرد: هدف ما استفاده از حداکثر ظرفیت های مردمی است و اقشار مختلف مردم به ویژه تشکل های مردم نهاد و اصناف باید برای توسعه این فریض الهی به میدان بیایند.

 

وی خاطرنشان کرد: قانونگذاری صحیح در مجلس شورای اسلامی جهت حمایت از امر به معروف اهمیت زیادی دارد و برخی از خلاءهای قانونی موجب معضلاتی چون سگ گردانی و دیگر آسیب ها شده است.

 

سخنگوی ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور گفت: خوشبختانه رویکرد دولت سیزدهم مبنی بر مقابله با فساد تاکید زیادی بر جدیت دولت انقلابی بر این مسأله دارد مقابله با منکرات از تخلفات اداری و بدحجابی مورد توجه است و به تحقق گشت ارشاد مسئولان و مدیران در حوزه فساد اداری اهتمام داریم.

 

وی افزود: قوه قضائیه نیز در این زمینه جدی است و ایجاد شعب ویژه رسیدگی به مسائل مرتبط با امر به معروف نشان دهنده این موضوع است، هر چند رضایت زیادی از جدیت سازمان صدا و سیما، وزارت ارشاد و وزارت گردشگری و میراث فرهنگی جهت توسعه امر به معروف در جامعه نداریم.

 

حجت الاسلام خان محمدی بیان کرد: رسانه ابزار بسیار مؤثری برای فرهنگسازی امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است و باید به خوبی از آن استفاده شود به خصوص با توجه به تبلیغات گسترده دشمنان علیه فرهنگ و معنویت در ایران اسلامی و ایجاد یأس و ناامیدی در جامعه باید از این ظرفیت ها به خوبی استفاده شود.

 

وی عنوان کرد: باید در کنار فرهنگسازی، نسبت به مسأله جرائم انضباطی نیز توجه داشته باشیم و برخورد قانونی صورت بگیرد، به خصوص در زمینه حجاب و عفاف این امر ضروری است.

 

سخنگوی ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور با بیان اینکه بیش از 1000 تشکل مردمی امر به معروف  نهی از منکر در حوزه حجاب و عفاف فعال هستند تصریح کرد: اصلاح وضعیت حجاب نباید تقابلی باشد و ما برای اصلاح وضعیت حجاب در جامعه، طرح جامعی را ارائه کرده ایم.

 

وی خاطرنشان کرد:مردم دغدغه حجاب را دارند، در مجموع نیز در زمینه فساد اداری و محیط زیست و بهداشت و درمان و اقتصاد نیز تشکل هایی ایجاد شده است، اما بیشترین تشکل ها در مورد حجاب و عفاف به ثبت رسیده است.

 

حجت الاسلام خان محمدی ادامه داد: اجرای طرح ناظر یک از سوی نیروی انتظامی را موجب بهبود 60 درصدی کشف حجاب در خودرو شده است.

 

وی در مورد طرح صیانت فضای مجازی بیان کرد: با این طرح موافق هستیم چرا که رها بودن فضای مجازی آسیب های فراوانی داشته است و بر اساس تأکیدات رهبر معظم انقلاب این مسأله باید ساماندهی شود.

 

سخنگوی ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور در مورد مسائل اقتصادی و رسالت امر به معروف و نهی از منکر گفت: با سازمان بازرسی کشور و اتاق اصناف جلساتی گذاشته ایم و گران فروشی و احتکار را منکر می دانیم و باید برخورد شود.

 

وی افزود: همچنین فساد اداری و ترک فعل مدیران نیز منکر است، در این خصوص بازوی ما در اجرای این امر مردم هستند و می توانند با گزارشاتی، به ما کمک کنند و ما نیز پیگیری لازم را در حمایت از امران داریم.

 

در این نشست حجت الاسلام سید احمد طباطبایی نژاد رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری قم نیز بیان کرد: شهدا شهید شدند تا راهی که آغاز شده به ظهور ختم شود و راه شهدا از مسیر امر به معرف و نهی از منکر می گذرد.

 

وی عنوان کرد: بخشی از فعالیت ها در قم تحت پوشش شهرداری است و اقداماتی در فضای مطالبه گری و بوستان ها با همراهی قرارگاه 19 دی داریم.

 

حجت الاسلام طباطبایی نژاد تصریح کرد: در این مسیر طرح هایی را در جهت اقدامات فرهنگی از جمله طرح حریم حرم را داشتیم که برای اولین بار با اجرای برنامه های قرآنی و جشن در نوروز و ماه رمضان همراه بود و در مسیر جمکران نیز چند برنامه از نیمه شعبان تاکنون داشتیم.

 

وی خاطرنشان کرد: جاده فیروزه ای نیز طرحی است تا این محدوده فرهنگی شود و در قالب امر به معروف اطراف حرم و جمکران فرهنگی می شود، همچنن مسجد محوری یکی از فعالیت هاست و طرح مسجد محوری از قم از سال 95 شروع شد.

 

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری قم گفت: در رابطه با نهی از منکر به تولید محتوا در خصوص مقابله با سگ گردانی و استعمال دخانیات و عرضه مواد مخدر در بوستان ها داریم و در این باره اقداماتی شکل گرفته است.

 

وی در ادامه عنوان کرد: موضوع بنای شهری با شهرسازی است، اما در جلساتی برای نمای شهری ایرانی اسلامی برنامه هایی داشتیم، باید شهر قم معماری اسلامی ایرانی و معماری با فضای شهر تناسب داشته باشد.

 

حجت الاسلام طباطبایی نژاد اظهار داشت: نصب سردیس شهدا برای اولین بار در اطراف حرم و در سطح شهر قم انجام شد و سردیس های جدیدی برای سطح شهر و تصاویر شهدا و علما و المان های مختلف داریم، البته در المان سازی خیلی در قم توجه زیادی نشده بود و اخیرا رویکرد مناسب بوده است.

کد خبر 1191215

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha