اشتغالزایی ۱۵۰۰ نفر در کارخانه قند شیروان

مدیرعامل کارخانه قند شیروان گفت: امسال کارخانه در دو فصل بهار و پاییز کار می کند که موجب اشتغالزایی مستقیم ۵۰۰ نفر و هزار نفر غیرمستقیم در استان گلستان و شیروان خواهد شد.

«بهرام غیبی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهارکرد: با برنامه ریزی های صورت گرفته تا ۲۵ تیرماه، ۳۵ هزار تُن چغندر وارد کارخانه می شود که تحول عظیمی ایجاد خواهد کرد و کارخانه در دو فصل بهار و پاییز کار می کند که موجب اشتغالزایی مستقیم ۵۰۰ نفر و هزار نفر غیرمستقیم در استان گلستان و شیروان خواهد شد.

 

مدیر عامل کارخانه قند شیروان با بیان اینکه تحویل چغندرهای پاییزه گلستان به این کارخانه از اول تیرماه تا بیست و پنجم همین ماه و در صورت افزایش آن تا ۱۰ مردادماه ادامه خواهد داشت، خاطرنشان کرد: امسال عیار محصول خوب است و از ۱۳ تا ۱۷ متغیر می باشد و نرخ آن براساس مصوب دولت درب کارخانه هر کیلوگرم، ۱۶ هزار و ۴۰۰ ریال و هر تُن، ۲۶ میلیون ریال است.

 

غیبی با اشاره به انعقاد قرارداد ۶۰ هزار تُن شکر برای امسال اضافه کرد: پیش بینی می شود تا ۱۰۰ هزار تُن هم برسد، این غیر از شکر خام بازرگانی دولت است زیرا که با بخش خصوصی هم کار خواهیم کرد.

 

مدیر عامل کارخانه قند شیروان با بیان اینکه ظرفیت تولید اسمی روزانه این کارخانه چهار هزار تُن است، تصریح کرد: واردات شکر خام از سایر کشورها برای رونق تولید و تامین مایحتاج مردم صورت می گیرد و این کالا در کارخانجات قند تبدیل به شکر سفید می شود که این امر علاوه بر تنظیم بازار، موجب اشتغال افراد زیاد به صورت مستقیم و غیرمستقیم می شود.

 

وی بیان کرد: کارخانه قند شیروان سالانه ۴۰۰ هزار تُن چغندرقند مصرف می کند که کمتر از ۲۰ درصد آن از داخل استان تامین می شود و ۳۴ درصد از کشتزارهای چغندرقند استان خراسان شمالی مربوط به شهرستان شیروان است.

 

کارخانه قند شیروان در ۱۰ کیلومتری غرب شیروان واقع است.

 

 

 

کد خبر 1191240

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha