۴۶ واحد دانش بنیان در شهرکهای صنعتی استان سمنان فعالیت می کنند

باقری از فعالیت ۴۶ واحد دانش بنیان در شهرک‌های صنعتی استان سمنان خبردادوگفت: از این تعداد۳واحدخارج از شهرک‌های صنعتی و ۴۳ واحد نیز داخل شهرک‌های صنعتی وجود دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان؛«محمدرضا باقری» در نشست‌خبری با اشاره به فعالیت۴۶ واحد دانش بنیان در شهرک‌های صنعتی استان سمنان گفت: تعداد۶۴ واحد نیز مستعد دانش بنیان شدن هستند.

 

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان به شعار سال «تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» نیز اشاره داشت و بیان کرد: عمده مشارکت شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان در این خصوص، اخذ زمین، پرداخت تسهیلات با اقساط بلند مدت و تنفس ۶ ماهه است که در صورت بهره برداری در زمان مشخص، ۳۰ درصد تسهیلات تخفیف داده می‌شود.

 

وی در ادامه راه‌اندازی مجدد و احیای واحدهای راکد و همچنین افزایش ظرفیت تولید واحدهای صنعتی استان سمنان را از مهمترین برنامه‌های کاری شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان عنوان کردوافزود: فرایند واگذاری زمین در شهرک صنعتی الکترونیکی است و نیاز به حضور سرمایه‌گذاران در شهرک نیست و بخش از فرایند صدور مجوز ساخت نیز الکترونیکی است.

 

باقری با بیان اینکه عمده مشوق‌ها در بحث تخصیص زمین است افزود: اقساط بلند مدت ۶ ماهه و ۱۰ درصد نقدی و برخی دیگر از مشوق‌ها است.

 

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان با اشاره به کمبود منابع آبی و لزوم استفاده بهینه از منابع موجود اظهار داشت: استفاده از پساب برای بخش صنعت در تمامی شهرستان‌های استان سمنان در دستور کار است.

 

وی درخصوص برنامه‌های کاری شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان برای تأمین آب موردنیاز صنایع در شهرک‌ها و نواحی صنعتی این استان گفت: متعهد شدیم تا سال ۱۴۰۵ مقدار آب قابل دسترس در شهرک‌های صنعتی استان سمنان از ۴۰۰ لیتر به ۸۰۰ لیتر برسد.

 

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان با بیان اینکه راه‌های مختلفی از جمله استفاده از چاه‌ها، پساب و خرید آب از آبفا و آب منطقه‌ای برای تأمین آب مورد نیاز صنایع وجود دارد که از این ظرفیت‌های مهم استفاده می‌شود ادامه داد: استفاده از پساب برای بخش صنعت در تمامی شهرستان‌های استان سمنان در دستور کار است.

 

وی افزود: استقرار صنایع کم‌آب‌بر مانند پوشاک، لوازم خانگی انبار و لجستیک و غیره در دستور کار بوده و پیگیری می‌شود.

 

باقری در بخشی از سخنان خود با اشاره به اینکه صدور کد گمرکی برای منطقه ویژه اقتصادی سمنان اخد شد و هفته آینده با حضور مسئولان استانی و کشوری افتتاح می‌شوداظهلرداشت: پل روگذر شهرک صنعتی سمنان از سال ۸۵ معطل بود با پیگیری در سفر ریاست جمهوری به عنوان دغدغه اصلی صنعت‌گران سمنان، اجرای آن آغاز شد و اکنون پیمانکار مشغول کار است و تا پایان تابستان بهره‌برداری می‌شود.

 

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان تصریح کرد:اجرای این پل، چشم انداز متفاوتی برای شهرک صنعتی سمنان به عنوان یکی از بزرگترین شهرک‌های صنعتی کشور ایجاد می‌کند.

 

وی با اشاره به اینکه به مناسبت دهه تولید و تجارت ۲۰ طرح آماده افتتاح در استان سمنان داریم که با حضور رئیس شهرک‌های صنعتی کشور افتتاح می‌شود اظهارداشت: ۳۶ طرح عمرانی نیز با اعتباری بالغ بر ۴۷ میلیارد تومان در حال اجرا است.

 

باقری  با بیان اینکه دربهار امسال ۳۸ قرارداد واگذاری زمین منعقد شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰۰ درصد افزایش داشت افزود: در یک سال گذشته ۶۸۷ هکتار از اراضی صنعتی به شهرک‌های صنعتی استان سمنان اضافه شده است.

 

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان  از برگزاری ۲۲۵ دوره آموزشی و ۱۱ تور صنعتی در یک سال گذشته توسط این شرکت خبردادوافزود: برای حمایت از دانش بنیان ها، ۲۴ واحد کارگاهی کوچک با هماهنگی پارک‌های علم و فناوری دانشگاه سمنان و استان کلنگ‌زنی می‌شود.

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1191251

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha