آخرین گروه از زائران ایرانی مدینه قبل امروز ‌وارد مدینه مي شوند

درنشست شورای برنامه ریزی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت در مدينه منوره اعلام شد كه آخرين گروه از زائران ایرانی مدینه قبل؛ امروز ‌وارد مدینه منوره مي شوند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، در اين نشست كه به رياست حجت الاسلام والمسلمين سيد حسين ركن الديني جانشين نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت تشكيل شد آقاي محمد آزاد رئيس ستاد مدينه با اعلام اين خبرافزود: با احتساب پروازهاي امروز در مجموع با 88 پرواز 22424 نفر از زائران مدينه قبل و عوامل حج 1401 به شهر پيامبر منتقل مي شوند.
وي با بيان اينكه باقيمانده زائران كشورمان با پروازهاي جده وارد عربستان خواهند شد، اظهار داشت: با احتساب پروازهاي امروز 12644 زائر با 53 پرواز وارد جده شده و پس از محرم شدن در ميقات جحفه به مكه مكرمه انتقال يافته اند و امشب مجموع زائران ايراني در جوار بيت الله الحرام به 35068 نفر خواهد رسيد.
معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان حج و زيارت  با بيان اينكه تعداد زائران ايراني در مدينه منوره هم امشب حدود 5700 نفر خواهد بود، افزود: كاروان هاي زائران ايراني بتدريج تا روز دوشنبه آينده از شهر پيامبر به سمت مكه رهسپار خواهند شد.
وي در ادامه ازخدمات ارائه شده در بخش هاي اسكان، تغذيه و بهداشت و درمان به زائران مدينه قبل گزارش داد و جانشين نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت خواستار استفاده از راهكارهاي مناسب براي فراهم كردن امكانات بيشتر در بخش اسكان براي زائران مدينه بعد و ارائه مطلوب ترخدمات پزشكي شد.
وي افزود: زائراني كه از جده به مكه رفته اند بعد از مناسك وارد شهر پيامبر خواهند شد و هرچه دغدغه هاي حجاج  كاهش يابد مايه آرامش خاطر زائران و دست اندركاران خواهد بود.
بر پايه اين گزارش، درپايان اين نشست دكتر حجت الله روستا نماينده مركز پزشكي حج و زيارت از وضعيت درمانگاهها و مطب هاي  راه اندازي شده در مدينه براي ارائه خدمات به زائران گزارش داد و حجت الاسلام والمسلمين ركن الديني تاكيد كرد كه با تدابيرمناسب پزشك به تعداد كافي و داروي مورد نياز زائران براي روزهاي آينده و بعد از موسم در مدينه تامين شود.  
رئیس ستاد مدینه منوره هم درپایان اضافه کرد: در روزهاي اول اعزام  زائران به سرزمين وحي دغدغه ها و مشكلاتي وجود داشت اما اكنون بحمدالله عملیات حج خوب و روان درحال انجام است.

کد خبر 1191255

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha