تلاش برای رفع موانع ثبت جهانی ماسوله ادامه دارد

جلسه رفع موانع ثبت جهانی ماسوله با حضور مدیران استانی و شهرستانی در فومن بگرزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از فومن، صبح امروز(پنج‌شنبه، ۹ تیر)، جلسه رفع موانع ثبت جهانی ماسوله به ریاست «موسی فکور» فرماندار شهرستان و با حضور «بهروزی فر» نماینده شهرستان‌های فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی، «شراره کاووسی» رئیس مدیریت و برنامه ریزی استان، « ولی جهانی» مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان، «علی پور» مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب و همچنین معاون امور جنگل مدیرکل منابع طبیعی استان گیلان برگزار شد.

 

«موسی فکور» در این جلسه ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت امام محمدتقی(ع)، اظهار کرد: دستگاه های اجرایی باید به منظور رفع مشکلات احصاء شده در روند ثبت جهانی ماسوله اهتمام داشته باشند.

 

فرماندار فومن با اشاره به این که بخشی از موانع پیش روی ثبت جهانی برطرف شده، از تلاش ادارات کل و دستگاه های شهرستانی قدردانی کرد و افزود: از این مرحله، بر موارد باقی مانده تمرکز خواهد شد.

 

وی تاکید کرد: باید از تمام ظرفیت های شهرستان به منظور پیشبرد کار بهره گیری کرد و با همدلی و همکاری، مشکلات باقی مانده رفع شود.

 

فکور با اشاره به تقسیم کار برای بخش های باقی مانده و مدیریت آماده سازی فضای شهر ماسوله توسط ادارات و دستگاه های اجرایی شهرستان، تصریح کرد: مردم ماسوله از فرصت ثبت جهانی این شهر بیشترین بهره را خواهند برد.

 

فرماندار فومن خاطرنشان کرد: مردم بدانند که بخش اعظم کار شامل اصلاح و بازسازی و نه تخریب ابنیه است، لذا نگران ابنیه خود نباشند زیرا هدف، کمک به انجام کار و  تخریب ابنیه بسیار اندک و انگشت شمار است.

 

«خلیل بهروزی فر» با قدردانی از اقدامات و پیگیری های به عمل آمده برای ثبت جهانی ماسوله، اظهار کرد: باید تلاش های انجام شده در این خصوص به نتیجه برسد و شاهد ثبت جهانی این شهر تاریخی باشیم.

 

نماینده شهرستان های فومن و شفت با بیان این که ثبت جهانی ماسوله اعتبار شهرستان  استان و کشور را از حیث میراث فرهنگی و گردشگری ارتقاء می دهد، افزود: بخش اعظم کار انجام شده و سایر اقدامات باقی مانده نیز با تعامل متولیان باید صورت پذیرد.

 

«ولی جهانی» با بیان ایکه بخش عمده مشکلات پیش روی ثبت جهانی ماسوله قابل رفع است افزود: فاز اول کاوش های باستان شناسی کهنه ماسوله در حال انجام است و مقدمات طراحی و نصب ۱۰۰ تابلوی چند زبانه راهنمای ماسوله انجام شده است.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان گفت: برگزاری کارگاه های آموزشی و همکاری با سایر ادارات کل و دستگاه ها از سایر اقدامات اداره کل میراث فرهنگی بوده است.

 

علی پور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گیلان، ضمن توضیح درخصوص طرح ساماندهی فاضلاب ماسوله به طول ۸۵۰ متر با اعتبار برآورد شده به مبلغ ۱۲،۵ میلیارد تومان، تصریح کرد: با توجه به‌ ویژگی های اين طرح، این اعتبار باید از طریق وزارت نیرو و سازمان برنامه و بودجه کشور فراهم شود.

 

شهردار ماسوله با ارائه گزارش خود درخصوص تخریب ساختمان نیمه کاره خانه معلم، خاطرنشان کرد: عملیات تخریب این بنای نیمه کاره ناهمخوان با سیما و منظر ماسوله، از ۲۲ خرداد آغاز شد و ظرف مدت ۱۰ روز میزان ۸۰ درصد از روند تخریب بنا انجام شد و تا چند روز دیگر پایان می یابد.

 

گفتنی است، در حاشیه این جلسه، با حضور مسئولین، از گواهی عضویت شهر ماسوله در لیگ شهرهای تاریخی جهان رونمایی شد.

 

کد خبر 1191327

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha