مراسم گرامیداشت شهدای هفتم تیر در شهرستان ایرانشهر برگزار شد

به همت اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ایرانشهر مراسم گرامیداشت شهدا ی ٧تیر در محل مسجد آل رسول این شهرستان با حضور اقشار مختلف مردم برگزارگردید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زاهدان، در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین بزمانی امام جمعه شهرستان ایرانشهر  با گرامیداشت یادوخاطره شهدای والامقام ،خصوصا شهید آیت الله بهتشی و72یار ایشان وتبریک هفته قوه قضائیه گفت: جامعه ما نیازمند آگاهی های حقوقی اولیه برای مراودات حقوقی خود می باشد و در این طرح نگاه ویژه ای به ظرفیت های مردمی و جایگاه روحانیت و مسجد که یک مکان مقدس است به منظور بالا بردن این آگاهی ها شده است.

وی افزود: بخش عمده ای از آسیب های اجتماعی ریشه فرهنگی دارد و می شود با استفاده از روحانیت مساجد که مردم تبعیت خاصی از آنها دارند این فرهنگ سازی را ایجاد نمود.

 

امام جمعه شهرستان ایرانشهرتاکید کرد: باید ظرفیت ها را شناخت و به آنها باور داشت و به بهترین شکل ممکن استفاده نمود و در طرح هر مسجد یک حقوقدان استفاده از ظرفیت روحانیون، وکلاء و حقوقدانان و معتمدین محل در نظر گرفته شده است و با اجرای این طرح علاوه بر اینکه خدمات حقوقی و مشاوره ای ارائه خواهد شد، می بایست از این طریق یک کانال ارتباطی بین مساجد و دستگاه قضایی برای انتقال مشکلات و معضلات شهروندان و محلات برای ورود به موقع دستگاه قضایی با استفاده از ظرفیت قانونی خود برای حل این مشکلات ایجاد شود.

 

وی در پایان سخنان خود با اشاره به طرح هر مسجد یک حقوقدان گفت: هر پرونده نشانگر آسیب اجتماعی است و وجود این همه پرونده نشانه خوبی نیست، بر همین اساس دستگاه قضایی  اجرای طرح هر مسجد یک حقوقدان را در دستور کار خود قرار داده که در آن قصد این است که وکلاء و مشاوران حقوقی هر هفته در زمان مشخص در مساجد حضور یافته به مشکلات حقوقی مردم رسیدگی کنند.

کد خبر 1191344

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha